» اجتماعی » آذربایجان‌غربی میزبان بارش‌های پاییزی می‌شود
اجتماعی - ارومیه - تیتر یک

آذربایجان‌غربی میزبان بارش‌های پاییزی می‌شود

آذر 18, 1402 20

بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی و باتوجه‌به عبور امواجی از تراز میانی جو در استان آذربایجان‌غربی، بارش‌های متناوب و در ارتفاعات به‌صورت برف همراه با وزش باد و احتمال آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌های استان پیش‌بینی‌شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» به نقل از درناسسی   بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی و باتوجه‌به عبور امواجی از تراز میانی جو در استان آذربایجان‌غربی، بارش‌های متناوب و در ارتفاعات به‌صورت برف همراه با وزش باد و احتمال آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌های استان پیش‌بینی‌شده است. در این میان سازمان هواشناسی آذربایجان‌غربی هشدار زرد صادر کرده است. لازم به یادآوری است برای جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر عمومی دستگاه‌های اجرایی آمادگی لازم را داشته باشند و توصیه می‌شود افراد از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند.

آماده‌باش نیروهای جمعیت هلال احمر در پی آغاز بارش‌ها

حمید محبوبی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی از آماده‌باش نیروهای این جمعیت در پی آغاز بارش‌ها از امروز، خبر داد و گفت: امدادگران و نجاتگران هلال‌احمر آذربایجان‌غربی در پی هشدار هواشناسی، در ۲۱ پایگاه امداد و نجات و ۲۰ شعبه هلال‌احمر در سطح استان برای امدادرسانی به حوادث احتمالی، آماده‌باش هستند.
محبوبی تأکید کرد: هلال‌احمر با به‌کارگیری حداکثر توان امدادی و ظرفیت‌های خود در هر شرایطی برای ارائه خدمات مطلوب به هم‌وطنان و پاسخگویی به حادثه‌دیدگان ناشی از حوادث آماده است.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی از هم‌وطنان خواست، ضمن رعایت موارد ایمنی رانندگی در جاده‌ها و مناطق صعب‌العبور در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث برای دریافت خدمات امدادی با شماره ۱۱۲ “ندای امداد” به‌صورت شبانه‌روزی و بدون محدودیت زمانی تماس بگیرند.

 آذربایجان‌غربی فاقد انسداد در محورهای مواصلاتی است

ایرج دست‌نشان در گفتگو با خبرنگار درناسسی اظهارداشت: باتوجه‌به تصاویر دریافتی دوربین‌ها و گزارش‌های ارسالی از سوی همکاران راهداری در حال حاضر تردد در تمام محورهای مواصلاتی آذربایجان‌غربی به‌صورت روان است.
وی با اشاره به شرایط جوی استان آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در برخی محورهای مواصلاتی شاهد بارش باران هستیم و توصیه می‌شود رانندگان بااحتیاط کامل رانندگی کنند.
دست‌نشان یادآورشدن: در حال حاضر در جریان‌های شریانی فاقد هر گونه انسداد بوده و تردد به‌صورت روان در حال تردد است.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×