» اجتماعی » آذربایجان غربی جزو استان‌های پیشرو در رفع تداخلات و تثبیت مالکیت اراضی در کشور است 
اجتماعی - اخبار استان - ارومیه - تازه های خبر

آذربایجان غربی جزو استان‌های پیشرو در رفع تداخلات و تثبیت مالکیت اراضی در کشور است 

اردیبهشت 28, 1402 50

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: آذربایجان غربی جزو استان‌های پیشرو در رفع تداخلات و تثبیت مالکیت اراضی در کشور است.

به گزارش پایگاه خبری حرف رک، رضا افلاطونی رئیس سازمان امور اراضی کشور در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی که در دفتر امام‌جمعه ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: آذربایجان غربی دارای ۸۰۰ هزار اراضی قابل‌کشت است که تاکنون نزدیک به ۵۰ درصد از این اراضی رفع تداخل و تثبیت مالکیت شده است.

وی با اشاره به اینکه از ۱۶۵ میلیون هکتار از اراضی کشور تنها ۱۸ میلیون هکتار قابل‌کشت است، تصریح کرد: از این میزان فقط یک میلیون هکتار زمین درجه یک کشاورزی هستند.

رئیس سازمان امور اراضی کشور با اشاره به اینکه اگر از عرصه‌های ملی و خاک کشور حفاظت نکنیم، با بحرانی شبیه دریاچه ارومیه مواجه خواهیم بود و آنها را از دست خواهیم داد، ادامه داد: محوری‌ترین کار ما حفاظت از اراضی کشاورزی، جلوگیری از تغییر کاربری‌ها و ساخت‌وسازهای غیرمجاز است.

وی با تأکید بر لزوم مشارکت همگانی در جلوگیری از تخریب اراضی کشاورزی خاطرنشان کرد: ما میراث‌دار آیندگان هستیم و باید زمین‌های درجه یک را برای آیندگان و تأمین امنیت غذایی جامعه حفاظت کنیم.

افلاطونی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب چندین بار بر ضرورت جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی ملی و کشاورزی تأکید کرده‌اند، گفت: حفاظت از اراضی، رفع تداخلات و تثبیت مالکیت دو سیاست کلی امور اراضی کشور در حوزه زمین است.

وی افزود: در سال گذشته ۷۵ هزار مورد شناسایی تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی کشور داشتیم که بخش بزرگی از آن‌ها توسط یگان حفاظت و سامانه ۱۳۱ شناسایی شدند و در این راستا مشارکت مردم شرط اساسی در پیشگیری و صیانت از اراضی کشاورزی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×