» اخبار استان » اشنویه » آغازبهسازی منظرمحور رودخانه گالاز اشنویه
پیاده‌رو سلامت اشنویه
اشنویه - پیشخوان - گفتگو
شهردار اشنویه:

آغازبهسازی منظرمحور رودخانه گالاز اشنویه

دی 21, 1402 60

شهردار اشنویه با اشاره به وضعیت نامناسب حاشیه رودخانه گالاز، گفت: طرح ساماندهی حاشیه رودخانه گالاز که به محل تجمع زباله و نخاله‌های ساختمانی تبدیل شده و یک تهدید برای بهداشت عمومی شهروندان بود آغاز شده است.

نهبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی حرف رک، انور سعیدی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی هه‌وال شنو ضمن تشریح اقدامات عمرانی صورت گرفته در راستای بهسازی و زیباسازی سیمای شهر، اظهار کرد: با اقدامات عمرانی صورت گرفته از جمله پیاده‌رو سلامت شهرستان، توانستیم رضایت نسبی شهروندان را به دست آورده و سطح نشاط و شادابی را در بین شهروندان افزایش دهیم.

شهردار اشنویه با اشاره به وضعیت نامناسب حاشیه رودخانه گالاز، بیان کرد: طرح ساماندهی حاشیه رودخانه گالاز را که به محل تجمع زباله و نخاله‌های ساختمانی تبدیل شده و یک تهدید برای بهداشت عمومی شهروندان بود آغاز شده است. در سال گذشته 900 متر از دیوار ساحلی این رودخانه از پل سیدآباد تا بلوار استاد هژار به مساحت ۱/۵ هکتار به بهره‌برداری رسید. امسال نیز ۷۰۰ متر از مسافت این دیوار با مساحتی بیش از دو  هکتار در حال انجام است و آماده بهره‌برداری می‌باشد.

وی از پروژه بهسازی در سمت پل بازار به‌عنوان پروژه فاخری یاد کرده و افزود: این پروژه به لحاظ معماری و زیباسازی سیمای شهر یکی از مهم‌ترین و زیباترین پروژه‌ها خواهد شد. نرده گذاری حریم رودخانه با نرده‌های سنگی و نورپردازی محوطه در دستور کار شهرداری است که سال آینده به اتمام خواهد رسید تا شاهد چشم‌انداز زیبایی در مرکز و بافت قدیمی شهر باشیم.

سعیدی اظهار داشت: ضمن ایجاد پیاده‌روهای سنگ‌فرش‌شده در محوطه پارک جنگلی قلاتوک؛ حدود پنج هکتار فضای سبز جدید در این پارک ایجاد کردیم که به بهره‌برداری رسیده؛ قسمت عمده‌ای از دیوار ساحلی پیاده‌رو سلامت، از میدان امام به‌طرف تپه قلاتوک نیز ایجاد شده و تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: پروژه پیاده‌روسازی در محدوده خیابان مولوی کرد به سمت مجیدآباد به اتمام رسیده، در خیابان امام قسمت ناچیزی از پروژه باقی‌مانده و در خیابان کارگر نیز تنها 50 درصد از پیاده‌رو سازی یک لاین این خیابان باقی مانده که در پروژه‌های بعدی به اتمام خواهد رسید.

سعیدی با اشاره به چشم‌انداز‌های زیبای ایجاد شده در شهر تصریح کرد: به‌وسیله این پروژه‌های عمرانی و بهسازی صورت‌گرفته در سطح شهر، نه‌تنها چشم‌اندازهای زیبایی در شهر ایجاد شده بلکه سیر تردد و عبور و مرور برای شهروندان تسهیل گشته و در آینده نیز موجب جذب گردشگران خواهد شد.

وی در پایان افزود: جهت تردد شهروندان ناتوان جسمی حرکتی در این پروژه‌های در حال انجام معابر شهری، از رمپ‌های مخصوص همراه با خطوط عبور ویژه نابینایان، استفاده شده است.

 

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×