» پیشخوان » آغاز فعالیت گروه‌های جهادی بسیج دانش‌آموزی در مدارس زلزله‌زده خوی
پیشخوان - خوی
سرپرست آموزش‌وپرورش خوی:

آغاز فعالیت گروه‌های جهادی بسیج دانش‌آموزی در مدارس زلزله‌زده خوی

تیر 7, 1402 40

سرپرست آموزش‌وپرورش خوی گفت: گروه‌های جهادی قرارگاه بسیج دانش‌آموزی از پنجم تیرماه فعالیت جهادی خود را به مدت یک ماه در این منطقه آغاز کرده‌اند.

به گزارش حرف رک مرتضی محمدپور سرپرست آموزش‌وپرورش خوی در گفت‌وگو با خبرنگار آذرباخیش با اشاره به اینکه یک هزار دانش‌آموز در امر بازسازی و مرمت مدارس زلزله‌زده شهرستان خوی در قالب ۱۰۰ گروه جهادی از کل کشور مشارکت دارند، افزود: این گروه‌ها در ۲۵ مدرسه ۴۳ هزار مترمربع از مساحت کلاس‌های واقع در کانون زلزله را رنگ‌آمیزی و در ۱۰ باب مدرسه فعالیت عمرانی خواهند داشت.

محمدپور گفت: هدف از تشکیل قرارگاه جهادی بسیج دانش‌آموزی در این شهرستان تسریع در عملیات بازسازی، مرمت و شاداب‌سازی مدارس آسیب‌دیده از زلزله خوی است.

سرپرست آموزش‌وپرورش خوی تصریح کرد: در زلزله‌های اخیر خوی بیش از ۲۴ باب مدرسه به تخریب و بازسازی نیاز داشته و بیش از ۱۰۰ باب مدرسه نیز نیازمند تعمیرات اساسی هستند.

به گزارش پایگاه خبری حرف رک؛ زمین‌لرزه ۲۸ دی و هشتم بهمن ۱۴۰۱ در شهرستان خوی موجب تخریب بیش از دو هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی شده که سرعت اجرای طرح‌های بازسازی این واحدها در نوع خود کم‌سابقه است.

در این زمین‌لرزه، چند هزار واحد مسکونی و چندین مدرسه هم نیازمند تعمیر بودند که دراین‌خصوص نیز تسهیلات خوبی از سوی دولت به آنها پرداخت شده است.

 

انتهای خبر/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×