» اجتماعی » آماده باش 190هزار مأمور پلیس برای تأمین امنیت انتخابات مجلس
اجتماعی - تازه های خبر

آماده باش 190هزار مأمور پلیس برای تأمین امنیت انتخابات مجلس

اسفند 7, 1402 20

سخنگوی پلیس از آماده باش 190هزار نیرو برای تأمین امنیت انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد.
به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» به نقل از خبرگزاری فارس، سردار سعید منتظرالمهدی سخنگوی پلیس و معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی‌کل انتظامی کشور در خصوص اقدامات پلیس برای انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: براساس ماده 19 و 68 قانون انتخابات، تأمین نظم و امنیت انتخابات به عهده پلیس است و پلیس با به کارگیری یک صد و 90 هزار نیرو و با کمک دیگر دستگاه‌های امنیت‌ساز کشوراز جمله بسیج، آماده‌باش کامل در مرز‌ها و آماده باش صددرصد یگان ویژه پلیس در سراسر کشور، تا زمان مشخص شدن نتیجه نهایی انتخابات در کنار مردم خواهد بود.
وی در ادامه تأکید کرد: انتخابات پرشور در سایه امنیت کامل برگزار خواهد شد.
منتظرالمهدی در ادامه بیان کرد: براساس قانون 58 انتخابات، پلیس یکی از مراجع پنج‌گانه استعلام است که در مرحله اول توسط آن نزدیک به 48 هزار استعلام گرفته شده است.
همچنین در مرحله نهایی نزدیک به 24 هزار استعلام از سوابق ثبت‌نام ‌شدگان توسط این ارگان گرفته شده که در همان زمان تعیین شده نتیجه را به هیأت نظارت و ارزیابی شورای نگهبان ارسال کردیم.
سخنگوی پلیس در خصوص رسیدگی به تخلفات حوزه تبلیغاتی انتخابات توضیح داد: براساس بندهای 70، 76 و 77 قانون انتخابات، نظارت بر تخلفات حوزه تبلیغات به عهده پلیس است که پلیس در سایه هماهنگی با سیستم قضایی و رصد آنی فضای واقعی و مجازی به این تخلفات رسیدگی کرده است.
وی در خصوص چگونگی رسیدگی به این تخلفات توضیح داد: در ابتدا به منظور پیشگیری به متخلفان تذکر و در صورت نیاز برای آنها پرونده قضایی تشکیل می‌شود.
منتظرالمهدی درباره چگونگی رأی دادن مرزبان‌های در نقطه صفر مرزی توضیح داد: آنهایی که امکان مراجعه به حوزه‌های انتخاباتی داشته باشند، به این مراکز مراجعه می‌کنند و مرزبان‌هایی که این امکان را نداشته باشند، صندوق‌های رأی از طریق بالگردهای در نظر گرفته شده، برایشان برده می‌شود تا رأی دهند.
انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×