» اجتماعی » آمار طلاق در آذربایجان‌غربی کاهش یافت
اجتماعی - اخبار استان - تیتر یک - گفتگو

آمار طلاق در آذربایجان‌غربی کاهش یافت

اسفند 2, 1402 30

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان‌غربی گفت: آمار طلاق در این استان نسبت به مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

سعید احمدی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» با اشاره به آمار ولادت در استان آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۴۶ هزار و ۳۸۴ نوزاد در استان متولد و به ثبت رسیده است.

وی بیان کرد: باروری اصلی‌ترین مؤلفه تغییرات جمعیتی در جهان و هر محدوده جغرافیایی است، به‌نحوی‌که تغییرات ساختار و ترکیب جمعیت، حاصل کاهش و افزایش تعداد ولادت‌ها است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان آذربایجان‌غربی گفت: ازاین‌رو برای هر نوع تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی در جامعه، بررسی، تحلیل و توصیف روند میزان‌های ولادت از ضروری‌ترین مطالعات در بسیاری از حوزه‌های اجتماعی محسوب شده و تغییرات آن موردتوجه برنامه‌های سیاست‌گذاری در حوزه جمعیت است.

وی با اشاره به آمار مرگ‌ومیر در استان تصریح کرد: همچنین در ۱۱ ماه گذشته امسال حدود ۱۵ هزار و ۱۴۴ نفر در استان فوت کرده‌اند.

احمدی با اشاره به آمار ازدواج و طلاق در این مدت اظهار کرد: در ۱۱ ماه گذشته، ۲۱ هزار و ۴۶۲ مورد ازدواج در استان اتفاق افتاده که نسبت به مشابه سال گذشته ۱/۲ درصد افزایش داشته و آمار طلاق نیز ۲/۱ درصد کاهش‌یافته است.

وی در خصوص کارت ملی هوشمند نیز گفت: از میان جمعیت واجد شرایط استان (دو میلیون و ۷۶۴ هزار و هفت نفر) جهت دریافت کارت هوشمند ملی، بیش از ۹۸ درصد (دو میلیون و ۷۱۹ هزار و ۱۴۹ نفر) اقدام به ثبت‌نام کارت هوشمند ملی کرده‌اند که تاکنون از این تعداد برای ۹۷ درصد (دو میلیون و ۵۹۰ هزار و ۱۹۶ نفر)، کارت هوشمند ملی صادر و تحویل ایشان شده است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان اعلام کرد: باتوجه‌به انباشت بیش از ۳۷ هزار قطعه کارت هوشمند ملی در ادارات ثبت‌احوال و دفاتر پیشخوان سطح استان از هم استانی‌ها درخواست می‌شود با استفاده از کد دستوری #۶۰۹۰*۴* و یا مراجعه به سایت ncr.ir و سامانه سهیم به آدرس sahim.sabteahval.ir از آخرین وضعیت کارت هوشمند ملی خود مطلع و دراسرع‌وقت نسبت به تحویل آن اقدام کنند.

احمدی در ادامه گفت: بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کشور و باتوجه‌به قانون الزام ثبت آخرین تغییرات نشانی توسط افراد در سامانه ثبت‌احوال، هم استانی‌های محترم باید ظرف حداکثر ۲۰ روز از تاریخ جابجایی محل سکونت، آخرین نشانی خود را در سامانه ثبت‌احوال به آدرس های sahim.sabteahval.ir و ncr.ir ثبت کنند.

وی در ادامه گفت: دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی حق دریافت آدرس به‌صورت خوداظهاری از افراد را نداشته و باید اطلاعات نشانی آدرس محل سکونت متقاضیان را از طریق پایگاه اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت‌احوال کشور که امکانات ارتباط برخط و آنلاین برایشان فراهم شده است دریافت کنند.

در ادامه احمدی با بیان اینکه ثبت‌احوال آذربایجان غربی همسو با سیاست‌های سازمان ثبت‌احوال کشور با تهیه تجهیزات مناسب و با پیگیری‌ها و اقدامات صورت‌گرفته در جهت تکمیل اطلاعات پایگاه خانواده که یکی از تکالیف مصرح در ۲۳ پروژه اولویت‌دار دولت الکترونیک است، اظهار کرد: اقدامات مناسبی را از طریق اجرایی نمودن پروژه سببی و نسبی انجام داده‌ایم که در آینده نزدیک به سرانجام خواهد رسید. همچنین سرویس پایگاه خانواده علاوه بر سامانه سهیم در اختیار دستگاه‌های اجرایی از جمله بانک مرکزی، درگاه یکپارچه خدمات دولت هوشمند (ثبت‌نام یارانه) و فراجا قرار گرفته است که هم اینک افراد می‌توانند بخشی از شجره‌نامه خود را که شامل آخرین اطلاعات والدین، فرزندان و همسر خود است در سامانه سهیم قسمت پایگاه اطلاعات خانواده مشاهده کنند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×