» اخبار استان » بوکان » آمریکا از حقوق بشر به عنوان یک ابزار استفاده می کند
حقوق بشر امریکا
بوکان
کارشناس مسائل سیاسی:

آمریکا از حقوق بشر به عنوان یک ابزار استفاده می کند

تیر 6, 1402 30

فعال سیاسی در بوکانی گفت: آمریکایی‌ها از حقوق بشر کاملاً به‌صورت ابزاری در سیاست خارجی خود برای برخورد با سایر کشورها استفاده می‌کنند.

به گزارش حرف‌رک، انور ضیایی در این گفتگو با خبرنگار کانی پرس با اشاره به شاخص‌های دوگانه آمریکا در تعریف حقوق بشر، گفت: بر اساس تمامی داده‌های جهانی آمریکا بزرگ‌ترین ناقض حقوق بشر در جهان است.

این استاد دانشگاه افزود: متأسفانه تعریف‌های دوگانه از حقوق بشر و همچنین پروپاگاندای رسانه‌ای سبب استفاده ابزاری آمریکا و حامیان آن از این قانون به نفع خود شده است.

این فعال سیاسی بوکانی ادامه داد: کشتار زنان و کودکان در سودان، فلسطین، لبنان، عراق، افغانستان و دیگر نقاط جهان توسط آمریکا و حامیان وی برای دفاع از حقوق بشر تعبیر می‌شود؛ ولی تلاش برای آزادگی از سوی مردمان این کشورها نقص حقوق بشر تفسیر می‌گردد.

این استاد دانشگاه دانشگاه‌های بوکان تصریح کرد: حمایت از گروهی تمام تروریستی همچون نفاق در ایران، داعش در عراق و سوریه و تشکیل و حمایت صدها گروه مسلح در سراسر جهان برای کشتار مردم نشان از تفسیر اشتباه آمریکا از حقوق بشر است.

ضیایی عنوان کرد: آمریکایی‌ها از حقوق بشر کاملاً به‌صورت ابزاری در سیاست خارجی خود برای برخورد با سایر کشورها استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: برای هر کشوری که از لحاظ سیاسی با آمریکا مشکل داشته باشد، پرونده‌ای باز می‌کنند تا آن کشور را به تبعیت از استانداردها و سیاست‌های خود وادار کنند.

این استاد دانشگاه‌های بوکان با گریزی بر وضعیت داخلی آمریکا نیز در حوزه حقوق بشر، اظهار کرد: آمریکا بیش از ۲ میلیون زندانی دارد که بالاترین آمار نسبت به سایر کشورها است، به همین خاطر، بزرگ‌ترین زندان جهان محسوب می‌شود.

ضیایی ادامه داد: اگر تنها یک هزارم شکنجه‌های موجود در زندان‌های آمریکا در کشورهای مخالف سیاست‌های آن صورت بگیرد شدیدترین تحریم‌های قطع‌نامه‌ها علیه کشور موردنظر صادر می‌شود.

این استاد حوزه سیاسی افزود: این کشور در راستای توطئه‌های خبیثانه خود اقدام به حذف شخصیت‌های حامی حقوق انسان‌ها می‌کند که بارزترین نمونه آن قتل سیاسی سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی است.

وی ادامه داد: آمریکا با استفاده ابزاری از حقوق بشر و حمایت از تروریست اقدام به حذف و قتل سیاسی انسان‌های دانشمند و انسان‌های ارزشمند در نقاط مختلف جهان می‌کند.

ضیایی تصریح کرد: امریکا امروز با استفاده از قدرت رسانه‌ای که در اختیار دارد واقعیت‌های دنیا و اقدامات جنایت‌کارانه خود را وارونه جلوه می‌دهد و خود را بزرگ‌ترین حامی حقوق بشر در دنیا معرفی کرده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×