» اخبار استان » آمریکا تروریسم‌ها را به نفع خود تقویت کرده است
اخبار استان - ارومیه
امام جمعه اهل‌سنت ارومیه:

آمریکا تروریسم‌ها را به نفع خود تقویت کرده است

تیر 6, 1402 70

امام جمعه اهل‌سنت ارومیه گفت: استکبار جهانی آمریکا تروریسم.ها را به نفع خود تقویت کرده است تا بتواند با این اقدام با ادعای بشر دوستانه قدرت را دست خود گرفته و فرمانروایی کند.

به گزارش پایگاه خبری حرف رک، ماموستا مامد کلشی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اروم tv با اشاره به سالروز ترور مقام معظم رهبری اظهار داشت: جنایات آمریکا طی سالیان گذشته بر هیچ‌کس پوشیده نبوده در این راستا در طول تاریخ نقش آمریکا را در سیستم جهانی مورد مطالعه قرار می دهیم  امریکا در هر نقطه‌ای از جهان تمام تلاش بر این بوده که گروهک‌های تروریستی و به‌ویژه کسانی که پایبند به اصول‌دینی و اصول معرفتی نیستند تقویت می کنند.

وی با بیان اینکه هدف امریکا تقویت و حمایت از تروریسم برای استفاده از آنان برای افکار شوم خود است ادامه داد: تروریسم زمانی تقویت می‌شوند در منطقه جغرافیای ناامنی ایجاد کرده و با ایجاد ناامنی در منطقه مردم منافع خود در خطر می‌بینند در این راستا مردم به دنبال ناجی برای نجات و گذر از بحران می‌گردند.

کلشی نژاد اضافه کرد: در این میان امریکا مردم را در بحبوحه و ناامنی می‌بیند و با قلدری و شعارهای بشردوستانه و حقوق بشر برای نجات مردم و منافع مردم دست‌به‌کار شده و وارد میدان می شود تا خود را به عنوان یک ناجی در منطقه نشان دهد.

امام‌جمعه اهل‌تسنن ارومیه خاطرنشان کرد: امریکا همیشه خود را به‌ظاهر مدعی حقوق بشر دانسته و با این ترفند در بسیاری از سیاست‌های کشورهای دیگر مداخله می‌کند.

وی یادآور شد: طی سال‌های اخیر مردم منطقه جنگ‌هایی نیابتی که توسط امریکا در افغانستان عراق سوریه انجام داده و شاهد این موضوع هستیم که امریکا با وقاحت و قلدری تمام اموال کشورها را به یغما می‌برد.

کلشی نژاد گفت: به‌طورقطع حضور تروریسم در منطقه سود زیادی در منطقه برای آمریکا دارد و نفت و طلاهای کشورها را به یغما در بیاورد.

وی با اشاره به ترور رهبری خاطرنشان کرد: نخستین جنایت آمریکا دامام‌جمعه اهل‌سنت ارومیه با ادعای بشردوستانه حضور خود را در منطقه مشروع دانسته و اقدامات ناجومردانه خود و چپاول منابع کشورها ادامه می‌دهد.

وی با اشاره به ترور رهبری خاطرنشان کرد: نخستین جنایت آمریکا در تیرماه، در ششم تیرماه سال ۱۳۶۰ به دست گروهک تروریستی منافقین اتفاق افتاد و جنایات آمریکا همچنان ادامه داشته است.

کلشی نژاد گفت: آمریکای ها همواره در هر منطقه‌ای حضور داشته ناامنی را به دلیل مشروعیت خود تقویت می‌کند و با غول تبلیغاتی خود سعی می‌کند در برابر شبکه‌های اجتماعی خود را مدافع حقوق بشر و نشان دهد .

وی یادآور شد: رهبران امریکا و خانم  کلینتون بارها گفته است من به چندین کشور سفرکرده‌ام تا داعش را به همگان بشناسانم و هدف از وجود داعش جنگ‌افروزی و اختلاف بین ادیان و اقوام و مذاهب بود تا بتواند از منافع و منابع آنان استفاده کنند و آنان داعش را ایجاد کردند و ۲۰ سال حضور آمریکا در کشورهای سوریه و یمن دستاوردی جز ویرانی و فساد نداشته است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×