» اجتماعی » آمریکا در ظاهر مدعی حقوق بشر است / لزوم تبیین جنایات آمریکا به افکار عمومی
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان
امام‌جمعه اهل‌سنت ارومیه:

آمریکا در ظاهر مدعی حقوق بشر است / لزوم تبیین جنایات آمریکا به افکار عمومی

تیر 6, 1402 40

امام‌جمعه اهل‌سنت ارومیه با بیان اینکه آمریکا در ظاهر مدعی حقوق بشر است، گفت: آمریکایی‌ها از حقوق بشر به‌عنوان ابزاری در سیاست خارجی خود برای برخورد با سایر کشورها استفاده می‌کنند.

ماموستا تا مامد کلشی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار حرف رک؛ با بیان اینکه، آمریکا در طول سالیان متمادی از صهیونیست‎‌ها برای رسیدن به منافع شخصی دفاع کرده است، اظهار کرد: این کشور با ادعای مبارزه با تروریسم در بسیاری از کشورها مداخله کرده، به چند کشور حمله کرده و پایگاه‎هایی را در برخی کشورها ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: اما اسناد و شواهد معتبر و فراوانی همچون آموزش و پرورش داعش در عراق و سوریه ابعادی دیگر از اقدامات آمریکا را افشا می‎کنند.

امام‌جمعه اهل‌سنت ارومیه تصریح کرد: آمریکا، کشور ایران را به بی‌ثباتی در منطقه متهم می‌کند که خود سال‌ها است با حمایت‌های همه‌جانبه تسلیحاتی، مالی و اطلاعاتی از رژیم صهیونیستی، در سرکوب ملت مظلوم فلسطین شریک بوده و در چند سال اخیر نیز با تسلیح برخی رژیم‌های عربی در منطقه خلیج‌فارس، در کشتار مردم بی‌دفاع یمن مشارکت داشته است.

امام‌جمعه اهل‌سنت ارومیه با بیان اینکه آمریکا در ظاهر مدعی حقوق بشر است، افزود: آمریکایی‌ها از حقوق بشر به‌عنوان ابزاری در سیاست خارجی خود برای برخورد با سایر کشورها استفاده می‌کنند.

کلشی‌نژاد با بیان اینکه نخستین جنایت آمریکا در تیرماه، در ششم تیرماه سال ۱۳۶۰ به دست گروهک تروریستی منافقین رخ داد، عنوان کرد: در هشت تیر ۱۳۶۶ بمباران شیمیایی سردشت توسط رژیم بعث عراق و در ۱۲ تیر ۱۳۶۷ شلیک به موشک مسافربری ایران به دست آمریکا و شهادت ۲۹۰ مسافر و خدمه آن رخ داد؛ این‌ها فقط بخشی کوچک از جنایت‌های آمریکا علیه مردم ایران است.

وی با بیان اینکه عامل تولید تروریست غربی‌ها هستند، گفت: آنان داعش را ایجاد کردند و ۲۰ سال حضور آمریکا در کشورهای سوریه و یمن دستاوردی جز ویرانی و فساد نداشته است.

کلشی‌نژاد تصریح کرد: امروز اگر جنایات آمریکا و استکبار جهانی را در حق مردم مظلوم و مقاوم ایران اسلامی که خود مدعیان حقوق بشر هستند، رسانه‌ای شود، افکار عمومی به درک صحیحی از این جنایات خواهند رسید.

وی با تأکید بر اینکه ما وظیفه تبیین این جنایت‌ها را برای افکار عمومی است، گفت: مردم ایران از جنایات آمریکا بی‌اطلاع است و ما وظیفه داریم دراین‌رابطه روشنگری کنیم.

امام‌جمعه اهل‌سنت ارومیه بیان کرد: برای به‌دست‌آمدن امنیت در کشور خون‌های زیادی ریخته شده و هزاران نفر نیز به درجه جانبازی رسیده‌اند؛ بنابراین نباید اجازه جولان دشمنان و منافقان در کشور را دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×