» اخبار استان » اجرای طرح برخورد پلیس با تخلفات موتورسیکلت‌سواران
اخبار استان - پیشخوان
رئیس پلیس راهور استان آذربایجان غربی خبر داد:

اجرای طرح برخورد پلیس با تخلفات موتورسیکلت‌سواران

اردیبهشت 29, 1403 90

 رئیس پلیس راهور استان آذربایجان غربی از اجرای طرح ویژه برخورد پلیس با تخلفات موتورسیکلت‌سواران در استان خبر داد.

حجت مشتاق در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» درباره طرح پلیس راهور برای ساماندهی موتورسیکلت‌سواران اظهار کرد: تخلفات مربوط به موتورسیکلت‌سواران از جمله مواردی است که هم جان و سلامت خود این افراد را به خطر می‌اندازد و هم ممکن است برای دیگر شهروندان نیز مشکلاتی را ایجاد کند.
وی با اشارخه به تخلفات موتورسوران اذعان کرد: حرکت درخلاف جهت خیابان، عدم استفاده از کلاه ایمنی، حرکت در پیاده‌رو، عبورازچراغ‌قرمز، همراه‌نداشتن مدارک، نداشتن و مخدوش بودن پلاک و حرکات مخاطره‌آمیز نظیر تک‌چرخ زدن و حرکات نمایشی و….نقص، فنی چراغ‌ها… در این طرح بدون اغماض برخورد خواهد شد.

رئیس پلیس راهور استان آذربایجان غربی تأکید کرد: این طرح در راستای مطالبات مردمی به‌خاطر انجام برخی از تخلفات و قانون‌گریزی از سوی برخی از موتورسیکلت‌سوارها است که مردم و دیگر شهروندان در این زمینه دغدغه‌های دارند که به جا و به حق بوده و خواستار برخورد با این تخلفات هستند. در همین راستا نیز برخورد پلیس با این تخلفات بدون اغماض خواهد بود.

مشتاق خاطرنشان کرد: آمارها نشان می‌دهد که حدود یک‌چهارم از جان‌باختگان حوادث ترافیکی در معابر درون‌شهری استان آذربایجان غربی مربوط به راکبین و ترک‌نشینان موتورسیکلت بوده که پلیس، بااحساس، مسئولیت در قبال حفظ جان این افراد یک سری سخت‌گیری‌ها را انجام می‌دهد.

خاطرنشان می‌شود تخلفاتی که موجب توقیف موتورسیکلت‌ها شده‌اند، عبارتند از عبور از محل ممنوع، تردد در خطوط ویژه، حرکت خلاف جهت، پلاک مخدوشی است و این تخلفات به دلیل ایجاد خطر برای ایمنی ترافیکی و سایر شهروندان، مورد توجه ویژه پلیس راهور قرار گرفته و باعث توقیف وسایل نقلیه متخلف شده‌اند. هدف از این اقدامات، افزایش انضباط ترافیکی و کاهش حوادث و تصادفات است.

این اقدامات باهدف افزایش انضباط ترافیکی و کاهش تصادفات و تلفات ناشی از تخلفات موتورسواران انجام می‌شود. پلیس تأکید دارد که استفاده از کلاه ایمنی و رعایت قوانین ترافیکی باید توسط موتورسواران نهادینه شود این طرح‌ها به‌منظور ایجاد فرهنگ صحیح موتورسواری و افزایش ایمنی در معابر شهری طراحی شده‌اند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×