» اخبار استان » اشنویه » اجرای طرح زوج و فرد در روستاهای اشنویه برای نان!
اشنویه - تیتر یک

اجرای طرح زوج و فرد در روستاهای اشنویه برای نان!

اردیبهشت 29, 1402 40

به گزارش پایگاه خبری حرف رک به نقل از شنو خبر، کاهش سهمیه آرد و کمبود نان در روستاهای شهرستان اشنویه باعث شده خانواده‌های پرجمعیت برای خرید نان با مشکلات متعددی مواجه شوند.

بر اساس مشاهدات میدانی خبرنگار ما، یکی از دلایل کاهش سهمیه آرد نانوایان، آشنا نبودن مردم و نانوایان در استفاده از دستگاه پز جدیدی است که برای خرید نان استفاده می‌شود. عدم استفاده از این کارتخوان‌ها یا استفاده نادرست از آن مساوی است با کاهش و یا قطع سهمیه آرد همان نانوایی.

یکی از مشکلات در استفاده از کارتخوان‌های جدید نان، بی‌سواد بودن مردم روستاها و نداشتن کارت بانکی است در حالیکه برای خرید نان حتما باید از کارت بانکی استفاده شود. همچنین نبود اینترنت در برخی دیگر از روستاها عملا باعث شده کار با این کارتخوان‌ها ناممکن شود مردم از پول نقد برای استفاده کنند و پیش‌بینی نشدن این مشکلات، بدون در نظر گرفتن عواقب اجتماعی و معیشتی که برای خانوارها در پی دارد منجر به قطع سهمیه آرد نانوایان شده که تراکنش پایینی در کارتخوان‌هایشان ثبت شده چون از نظر طراحان تخلف صورت گرفته است!

از طرف دیگر موضوع مهم کوچ عشایر در روستاهای اشنویه عملا باعث افزایش مصرف نان می‌شود و یا خانوارهای پرجمعیت برای تهیه نان کافی مجبورند بصورت زوج و فرد در صف نان بایستند.

تعریف نشدن چنین موضوعاتی برای کارتخوان‌های جدید از جمله دلایل کاهش آرد و نان در شهرستان اشنویه شده است و برای مردم مشخص نیست این مشکلات چه وقت حل می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×