» اجتماعی » اجرای طرح هجرت دانش‌آموزی به میزبانی شهرستان خوی در سال جاری
اجتماعی - اخبار استان - تازه های خبر - تیتر یک

اجرای طرح هجرت دانش‌آموزی به میزبانی شهرستان خوی در سال جاری

اردیبهشت 17, 1402 70

به گزارش پایگاه خبری حرف‌رک، علی حیرانی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته بسیج سازندگی برگزار شد، اظهار کرد: امام راحل در پرتو انقلاب اسلامی تاریخ ارزشمندی را رقم زدند، که دستور تشکیل بسیج سازندگی یکی تدابیر ماندگار ایشان در اوایل انقلاب بود.

 

وی تصریح کرد: بسیج سازندگی در راستای تحقق مطالبات مقام معظم رهبری گام برمی‌دارد و امروز بسیج سازندگی اولویت‌های اصلی کشور را برای خود به یک ماموریت و رسالت مهم تبدیل کرده است.

 

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان آذربایجان‌غربی تصریح کرد: چشم‌انداز عالی بسیج سازندگی تشکیل جبهه‌های خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی است که این جبهه در امتداد جبهه مقاومت است و در راستای تحقق اهداف والای انقلاب اسلامی حرکت می‌کند.

 

وی بیان کرد: یکی از وظایف مهم بسیج سازندگی تعامل و هم افزایی با نهاد‌های انقلابی و دستگاه‌های اجرایی برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی است. امروز اگر دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های انقلابی توان و ظرفیت پای کار آوردن بسیج مردمی را ندارند، بسیج سازندگی در طی این سال‌ها نشان داده می‌تواند در تحقق این امر مهم موفق عمل کند.

 

حیرانی ساخت جاده‌ها، مرمت پل‌ها، ساخت مساجد، خانه‌های بهداشت و سایر نیازمندی‌های مناطق محروم و نیازمند را جزو فعالیت‌های گروه‌های جهادی در حوزه سازندگی اعلام کرد.

 

پروژه آبرسانی با زیرپوشش قرار گرفتن ۳۷۹ روستا در استان اجرا می‌شود

 

وی به پروژه‌های قابل اجرا در استان اشاره کرد و گفت: جهاد آبرسانی به روستاها جزو اولویت‌های بسیج سازندگی است که این طرح با زیر پوشش قرار گرفتن ۳۷۹ روستا در استان اجرا می‌شود.

 

حیرانی تصریح کرد: پس از گذشت ۴۴ سال برخی روستاها در استان از آب‌شرب سالم بهره‌مند نیستند بنابراین با همکاری سپاه شهدا و شرکت آب و فاضلاب در فاز نخست، ۴۰۰ روستا در آذربایجان‌غربی از آب شرب سالم و پایدار برخوردار می‌شوند.

 

وی بیان کرد: ساخت مسکن برای محرومان و نیازمندان فاقد مسکن در مناطق شهری و روستایی در قالب طرح « مسکن محرومان»، خدمتی ارزنده از سوی بسیج سازندگی که با فرمان امام راحل چراغ آن روشن شد و در طول عمر انقلاب به چلچراغی روشنی بخش و امیدآفرین برای محرومان آذربایجان‌‌عربی تبدیل شده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان آذربایجان‌غربی با اشاره به فعالیت‌های این سازمان برای رفع محرومیت در مناطق محروم گفت: ۴۰۰ هزار خانه محروم با کمیته امداد و بهزیستی در سطح کشور احداث می‌شود که سهم استان ما از خانه محروم ۴۰۰ واحد است و این مساکن از پیشرفت ۷۰ درصدی برخوردار است.

 

۳۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی استان آسفالت و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است

وی عنوان کرد: از دیگر پروژه‌های محرومیت‌زدایی در استان، آسفالت راه‌های روستایی و راه‌های بین مزارع است که در دو سال اخیر ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی استان آسفالت و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

 

۶ باب سالن ورزشی در استان موردبهره‌برداری قرار می‌گیرد

حیرانی عنوان کرد: همچنین در راستای اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی و با پشتیبانی بسیج سازندگی آذربایجان غربی ۶ باب سالن ورزشی در ارومیه، سردشت، ماکو، پیرانشهر در حال احداث است که تا سه ماه آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

اجرای طرح هجرت در شهرستان خوی

وی با بیان اینکه عرصه‌های طرح هجرت، عرصه‌های متفاوتی را شامل می‌شود، گفت: امسال طرح هجرت دانش‌آموزی در شهرستان خوی برگزار می‌شود که دانش‌آموزان از سراسر کشور به بهسازی، مرمت و رنگ‌آمیزی مدارس خوی می‌پردازند.

اهدای جهیزیه برای نوعروسان نیازمند از دیگر برنامه‌های اصلی سازمان بسیج سازندگی است

حیرانی بیان کرد: اهدای جهیزیه برای نوعروسان نیازمند از دیگر برنامه‌های اصلی سازمان بسیج سازندگی است که در راستای محرومیت‌زدایی و مردم‌یاری انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: در آستانه عید نوروز و ماه رمضان، توزیع یک هزار سری جهیزیه ویژه نوعروسان نیازمند در این استان به همت سازمان بسیج سازندگی سپاه شهداء انجام شد.

فعالیت ۴۲۰۰ گروه جهادی در آذربایجان‌غربی 

در حال حاضر چهار هزار و ۲۰۰ گروه جهادی در آذربایجان‌غربی فعال است که در بخش‌های مختلف عمرانی، خدماتی، کشاورزی، آموزشی و سازندگی در حال فعالیت و خدمات رسانی هستند.

 

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×