» اخبار استان » پیرانشهر » اجرای مرحله اول طرح ملی مسکن در پیرانشهر
پیرانشهر - گزارش و تحلیل - گفتگو

اجرای مرحله اول طرح ملی مسکن در پیرانشهر

اردیبهشت 19, 1402 20

به گزارش خبرگزاری حرف رک به نقل از روژ نیوز؛ در پی نبود زمین جهت واگذاری برای طرح مسکن ملی در اطراف پیرانشهر و عدم سازش مالکان زمین در اطراف شهرستان، مرحله اول طرح مسکن ملی به شهر لاجان منتقل شد که حواشی زیادی در پی داشت، به همین منظور گفتگوی ویژه خبری با “حامد الماسی‌” رییس اداره راه و شهرسازی پیرانشهر جهت شفاف‌سازی این موضوع، انجام شد.

 

🔸️روژنیوز: با توجه به تاکید دولت سیزدهم در اجرای طرح ملی مسکن برای مردم فاقد مسکن، دلیل تاخیر اجرای این طرح در شهرستان پیرانشهر چه بود؟

🔹️الماسی: بدون شک از همان روزهای آغازين ابلاغ این طرح، ما نیز در پیرانشهر اقدامات لازم در راستای همراهی و اجرای آن شروع کردیم و با توجه به اینکه زمینی بدین منظور در حاشیه شهر وجود نداشت پس از بررسی های فراوان زمینی را از منابع طبیعی در پشت آرامستان زرگتن معرفی نمودیم که پس از پیگیری‌های لازم و دعوت از کارشناسان مربوطه‌ زمین مذکور به دلیل نوع خاک و شرایط آب و هوایی مورد تایید کارشناسان قرار نگرفت و عملا بدون زمین ماندیم از این رو مجبور شدیم از مالکان زمین های حاشیه شهر پیرانشهر کمک بگیریم که در این طرح با دولت همکاری و به صورت مشارکتی بخشی از زمین های خود را به محدوده قانونی الحاق و این طرح اجرا شود، اما متأسفانه هیچ مالک زمینی حاضر به همکاری در این زمینه نشد.

🔸️روژنیوز: اقدام اداره و شهرسازی شهرستان در عدم واگذاری زمین از طرف مالکان در حاشیه پیرانشهر چه بود؟

🔹️الماسی: در همین راستا پس از سفر استاندار آذربایجان غربی به پیرانشهر، طی مصوبه‌ای که در فرمانداری این شهرستان تنظیم گردید، ۳۰ هکتار از زمین های منابع طبیعی در شهر لاجان بدین منظور در نظر گرفته شد و اقدامات اجرای فاز اول این طرح عملا به مرحله اجرایی درآمد، البته ما نیز واقف بر این امر هستیم که ارزش زمین و مسکن در پیرانشهر بسیار بیشتر از شهر لاجان است و به همین منظور پیشنهاد گردیده که مسکن های ساخته شده بصورت ویلایی و تک واحده باشند، یکی از نهادها در شهرستان قول مساعد جهت واگذاری زمین داده است که اگر محقق شود مراحل بعدی طرح در پیرانشهر خواهد بود و نهضت ملی مسکن با هدف پوشش خانواده هایی که توانایی خرید زمین و ساخت مسکن را ندارند آغاز بکار کرده و کسانی که تحت پوشش نهادهای حمایتی و فاقد مسکن هستند در اولویت این طرح میباشند.

 

🔸️روژنیوز: اگر مبلغ آورده اولیه توسط ثبت نام کنندگان واریز نشود،چه میشود؟

🔹️الماسی: کسانی که برای آنها پیامک واریزی ارسال شده است باید در مورد مقرر نسبت به پرداخت اقدام نمایند در غیر اینصورت زمین رایگان به آنها واگذار نمی گرددو بمنزله انصراف از طرح ملی مسکن تلقی میگردد.

 

🔸️روژنیوز: تعداد متقاضیان شهرستان چند نفر میباشد و برای مرحله اول در شهر لاجان شهر به چند خانواده شرایط لازم را دارند؟

🔹️ الماسی: تاکنون بالای ۶۰۰۰ نفر متقاضی این طرح ثبت نام کرده‌اند که ۱۵۰۴ نفر واجد شرایط تأییدیه گرفته‌اند و پرونده آنها تکمیل شده است.

 

🔸️روژنیوز: چند روز قبل پیامی تحت عنوان واریزی مبلغی ۴۰ میلیون تومانی، برای افراد واجد شرایط ارسال گردید این مبلغ برای چیست؟

🔹️ الماسی: این مبلغ به عنوان سپرده به بانک داده می شود که ظاهراً طی ساخت مسکن علاوه بر اعطای تسهیلات متقاضیان طی ۸ دوره این سپرده را پرداخت و ۳۲۰ میلیون تومان آورده باید برای اتمام این طرح هزینه کنند و تسهیلات آن نیز ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان می باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×