» اجتماعی » احیای واحدهای راکد از اولویت‌های رونق تولید و سرمایه‌گذاری در آذربایجان غربی است
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان - تیتر یک - گفتگو
مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان آذربایجان غربی:

احیای واحدهای راکد از اولویت‌های رونق تولید و سرمایه‌گذاری در آذربایجان غربی است

خرداد 25, 1402 60

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان آذربایجان غربی گفت: احیای واحدهای راکد و غیرفعال از اولویت‌های رونق تولید و سرمایه‌گذاری در آذربایجان غربی است.

امیر شهسوار در گفت‌وگو با خبرنگار حرف رک؛ با اشاره به توسعه شهرک‌های صنعتی در استان اظهار کرد: توسعه شهرک‌های صنعتی محرک‌های بسیار خوبی برای افزایش تولید و بهبود بهره‌وری است.

وی افزود: آذربایجان غربی با داشتن ۳۶ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب و ۲۷ شهرک و ناحیه صنعتی فعال در مسیر صنعتی‌شدن قرار دارد بااین‌وجود با چالش‌هایی همچون راکد بودن برخی واحدهای تولیدی مواجه است.

 

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان آذربایجان غربی عنوان کرد: بازگرداندن هر واحد اقتصادی نقش اساسی در رونق تولید و چرخه اقتصادی استان دارد که یکی از مأموریت‌های مهم مسئولان تسهیل در روند فعالیت‌ها و رونق آنها با پیگیری در سطوح مختلف و تأکید بر همکاری بیشتر بانک‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی است.

شهسوار تصریح کرد: عمده مشکلات واحدهای راکد صنعتی و تولیدی مربوط به حوزه سرمایه در گردش، بدهی‌های بانکی و مالیاتی، فرسوده و از رده خارج شدن ماشین‌آلات و دستگاه‌های مورد نیاز است که تلاش می‌کنیم همه آن‌ها را رفع کنیم.

وی تصریح کرد: بنابراین احیای واحدهای راکد یکی از اولویت‌ها و برنامه‌های مهم اقتصادی مسئولان استانی در جهت رفع بیکاری است.

وی بیان کرد: نزدیک به ۲۱۵ واحد راکد در شهرک‌های صنعتی وجود دارد که درصدد احیای این واحدهای تولیدی هستیم

شهسوار بیان کرد: امسال حدود ۸۰ واحد تولیدی راکد باهمت مسئولان مربوطه به چرخه تولید بازمی‌گردند.

وی تصریح کرد: در شهرک‌های صنعتی استان از مجموع یک هزار و ۵۵۳ واحد تولیدی و صنعتی، حدود یک هزار و ۳۳۲ واحد فعال هستند.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان آذربایجان غربی تصریح کرد: تعداد زیادی از محصولات واحدهای تولیدی شهرک‌های صنعتی ظرفیت خوبی برای صادرات دارند.

شهسوار، انجام عملیات عمرانی و زیرساختی در شهرک‌های صنعتی را تسهیل‌کننده سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف دانست و خاطر نشان: باید برای دستیابی به شرایط مطلوب در زمینه سرمایه‌گذاری، وضعیت شهرک‌‌های صنعتی را بهبود می‌بخشیم.

وی بیان کرد: بیش از ۲۳ هزار نفر در بخش‌های مختلف این شهرک‌های صنعتی استان آذربایجان غربی مشغول به کار هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×