» اخبار استان » اداره‌کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی حامی هیات‌های ورزشی
اخبار استان - گزارش و تحلیل - ورزش
حرف رک گزارش می‌دهد؛

اداره‌کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی حامی هیات‌های ورزشی

بهمن 23, 1402 60

اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی به شدت حامی و پشتیبان هیئت‌های فعال ورزشی همچون وزنه‌برداری است.

به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌ رک» امروز علی عالی‌پور قهرمان وزنه‌برداری آسیا که اخیرا در مسابقات آسیایی ازبکستان در رده بزرگسالان موفق به کسب مدال طلا شده بود با استقبال مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی، رئیس هیئت وزنه برداری استان و رئیس اداره ورزش و جوانان شوط در ارومیه مورد استقبال و تجلیل قرار گرفت.

موفقیت چشمگیر وزنه‌برداران نشان از استعداد  شگرف جوانان است

در این دیدار سجاد بیرامی مدیرکل ورزش جوانان آذربایجان غربی با تبریک به علی عالی‌پور برای موفقیت در مسابقات بین‌المللی و تقدیر از مربیان زحمت‌کش وزنه‌برداری اظهار داشت: موفقیت این ورزشکار اهل شوط در صحنه مسابقات آسیایی بسیار خوشایند و افتخار بزرگی بود و جای افتخار برای ورزش وزنه‌برداری کشور، استان و ورزش شهرستان شوط دارد.

وی افزود: این موفقیت چشمگیر نشان از استعداد و ظرفیت شگرف جوانان استان دارد و خاصه، علی عالی پور نیز دارای تمامی خصوصیات یک فرد موفق و رفتار و برخورد حرفه‌ای است و منش و اخلاق وی جای خرسندی دارد و خوشبختانه از اراده و باور برای موفقیت‌های بیشتر نیز برخوردار است.

بیرامی ادامه داد: کسب ۴۰۲ مدال جهانی و آسیایی توسط ورزشکاران آذربایجان‌غربی نشان از ظرفیت های بزرگ ورزشی در این استان است و علاوه بر آن تاکنون ۵۰۰ نفر از استان به اردوی تیم‌های ملی دعوت شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: موفقیت اخیر نیز حاصل تلاش تیمی بوده و در این راستا تلاش ورزشکار بخشی از آن است اما در پشت‌صحنه عوامل بسیاری همچون خانواده و مربیان شهرستانی و استانی نقش دارند.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی در ادامه گفت: در گذشته در ورزش وزنه برداری استان وقفه‌ای ایجاد شد و پیش از آن نیز بابک مرادزاده رییس هیئت وزنه برداری تلاش های بسیاری در راه موفقیت در این رشته ورزشی داشته بود و یکی از سرمایه‌های ورزش استان است که هم از لحاظ علمی و هم از لحاظ پیگیری مشکلات ورزش وزنه‌برداری از جایگاه بالایی برخوردار است و بی‌تردید با بازگشت مجدد ایشان شاهد بازگشت دوباره به دوران درخشان و پرفروق وزنه‌برداری خواهیم بود.

وی تصریح کرد: خوشبختانه رییس فدراسیون وزنه‌برداری نیز همواره حمایت‌های خود را از هیئت وزنه‌برداری استان انجام داده که جای خرسندی است.

موفقیت وزنه‌برداران حاصل یک کار تیمی است

بیرامی افزود: خوشبختانه پازل موفقیت وزنه‌برداری استان با وجود عوامل استانی متعهد و تخصصی ، مربیان زحمت‌کش، ورزشکاران پرتلاش و هیئت کاربلد و دلسوز تکمیل بوده و اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی نیز به شدت حامی هیئت‌های ورزشی بابرنامه و پرتلاش است.

در ادامه این دیدار رئیس هیئت وزنه برداری آذربایجان غربی با تبریک این قهرمانی به تمامی جامعه ورزشی و خاصه وزنه‌برداری استان اظهار داشت: بی‌تردید موفقیت یک کار تیمی است و با همکاری تمامی عوامل حاصل می‌شود.

بابک مرادزاده تصریح کرد: خوشبختانه برای نخستین مرتبه در رده بزرگسالان آسیا صاحب مدال طلا شده و پرچم کشورمان را در خارج از مرزها به احتزار درآوردیم و این جای افتخار است.

رئیس هییت وزنه‌‌برداری آذربایجان غربی گفت: با توجه به اینکه علی عالی‌پور از شهرستان شوط در شمال آذربایجان غربی به عنوان عضو تیم ملی در مسابقات آسیایی شرکت کرده و افتخارآفرینی کرد، امید است که مسئولان آن منطقه و به ویژه سازمان منطقه آزاد ماکو از این ورزشکاران حمایت کند تا انگیزه ورزشکاران برای ادامه راه ورزش قهرمانی افزایش یابد.

وی افزود: عالی‌پور هم اکنون برای مسابقات جهانی و المپیک آماده می‌شود و بنابراین حمایت و تشویق همه‌جانبه مسئولان استانی و شهرستانی را می‌طلبد که در این مسیر توقفی نداشته باشیم.

مرادزاده در ادامه از رئیس فدراسیون وزنه برداری یعنی دکتر سجاد انوشیروانی و سرمربی تیم ملی بزرگسالان کشور آقای نواب نصیر شلال برای حمایت و پشتیبانی از وزنه برداران جوان کشور و نسل سازی برای ادامه موفقیت‌های رشته وزنه‌برداری در مسابقات بین المللی و المپیک تشکر ویژه کرد.

رئیس هیئت‌ وزنه‌برداری آذربایجان غربی اظهار داشت: موفقیت علی عالی‌پور حاصل تلاش‌هایی است که از سه سال گذشته آغاز شد و هم‌اکنون تقریبا 20 کیلو با نفر اول جهان فاصله داشته و این مسیر بدون توقف و مستمر همچنان ادامه دارد.

لزوم حمایت مسئولان از رشته ورزشی وزنه‌برداری 

وی بیان کرد: بی‌تردید اگر حمایت و پشتیبانی مسئولان استانی از این رشته ورزشی انجام گیرد در آینده شاهد مدال‌آوری در رده جوانان و نوجوانان و در نهایت بزرگسالان جهان توسط علی عالی‌پور خواهیم شد.

مرادزاده در ادامه اظهار داشت: در سالیان گذشته هیئت وزنه‌برداری استان در رده چهارم ارزشیابی فدراسیون قرار داشت که سعی می‌شود تا این رتبه ارتقاء یابد.

در ادامه اکبری رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان شوط با تقدیر از پیگیری‌ها و حمایت‌های اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی گفت: شوط یک شهرستان محروم است و جای خرسندی است که این موفقیت حاصل شده و باید حمایت بیشتری از ورزشکاران انجام گیرد.

وی تصریح کرد: از مربی و هیئت زحمتکش شهرستان شوط به سبب تلاش‌هایی که برای موفقیت علی عالی‌پور انجام داده اند تقدیر می کنم چون این موفقیت در شرایطی به وجود آمد که امکانات ورزشی شوط محدود است اما مسئولان هیئت، سنگ‌تمام گذاشته و باعث این نتیجه درخشان در مسابقات آسیایی شدند.

در ادامه سرمربی وزنه‌برداری شوط اظهار داشت: با توجه به اینکه فضای ورزشی شهرستان شوط محدود است اگر اداره کل ورزش و جوانان با سازمان منطقه آزاد با همکاری یکدیگر یک سالن بزرگتر در شوط برای تمرینات در نظر بگیرند شاهد موفقیت‌های بیشتر خواهیم بود.

به گزارش حرف‌ رک، در پایان این دیدار ضمن تقدیر ویژه رئیس هیئت وزنه‌برداری استان از مدیرکل ورزش و جوانان به سبب حمایت‌های این اداره کل از وزنه‌برداری، با پرداخت پاداش نقدی از علی عالی‌پور تجلیل به عمل آمد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×