» اجتماعی » ارومیه میزبان برف و باران می‌شود
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان - گفتگو

ارومیه میزبان برف و باران می‌شود

دی 21, 1402 20

مهدی صابری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک»، اظهاکرد: بر اساس تحلیل نقشه‌های هواشناسی، از بامداد روز سه‌شنبه موج فعال بارشی به صورت برف و باران وارد استان شده است که این بارش‌ها تا روز دوشنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت و بارش‌ها در جنوب استان به نسبت کمتر و در حد هشدار زرد است.

 وی تصریح کرد: بر اساس این هشدار با فعالیت این سامانه بارش برف‌وباران و وزش باد گاهی شدید (در مناطق کوهستانی کولاک برف) همراه با مه‌گرفتگی و کاهش دید پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان آذربایجان‌غربی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان ماکو با ۱۷ میلی‌متر بارندگی پربارش‌ترین شهر استان ثبت شد و با افزایش رطوبت هوا، افق دید در شهرهای شمالی کاهش یافت و همچنین بارش‌ها در تکاب و شهرستان شوط قابل‌توجه گزارش شده است.

وی با بیان اینکه ارومیه مرکز آذربایجان غربی دمایی بین مثبت ۱۲ و منفی یک درجه سانتی‌گراد در شبانه‌روز گذشته داشت، گفت: در این مدت، شهرستان چالدران با دمای منفی دو درجه سانتی‌گراد سردترین شهر استان و فرودگاه خوی با مثبت ۱۳ درجه گرم‌ترین شهر استان ثبت شده است.

صابری با اشاره به هشدار زرد بارندگی و بارش‌ها در استان، تصریح کرد: اثرات این مخاطره لغزندگی، کاهش دید و اخلال در ترددهای شهری و جاده‌ای در کلیه مناطق استان در نیمه جنوبی استان خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: در این شرایط آمادگی دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران – آمادگی راهداری برای برف‌روبی در گردنه‌ها و نقاط سردسیر اجتناب از سفرهای غیرضروری و احتیاط در ترددهای شهری و جاده‌ای به‌ویژه گردنه‌های برف‌گیر و تجهیز خودروها به لوازم زمستانی – خودداری از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و فعالیت‌های کوهنوردی توصیه می‌شود.

صابری اظهار کرد: تا روز یکشنبه هفته آینده این سامانه در استان حاکم است و احتمال پرتاب اشیا و خسارت به سازه‌های سبک، درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره پیش‌بینی می‌شود و به موارد ایمنی مربوط به این موضوعات باید دقت شود.

به گزارش حرف رک، به طور متوسط در سال ۴۰۰ تا ۴۵۰ میلی‌متر بارندگی در این استان به ثبت می‌رسد، کشاورزی عمده‌ترین شغل ساکنان آن بوده و بارندگی‌ها تأثیر مهمی بر اشتغال این بخش دارد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×