» اجتماعی » اسلام نگاهی متعالی به مقوله تربیت کودکان دارد
اجتماعی - پیشخوان - چالدران - زن و خانواده
روانشناس عمومی خانواده:

اسلام نگاهی متعالی به مقوله تربیت کودکان دارد

دی 17, 1402 70

روانشناس عمومی خانواده گفت: تربیت فرزندان یکی از مقوله‌های مهمی است که در دین مبین اسلام تأکید فراوان شده است، هر پدر و مادری باید با روش‌های صحیح تربیت‌کردن بچه‌ها آشنا باشند تا بتوانند فرزندان موفقی تحویل جامعه دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» به نقل از آذرسسی، نشست سبک زندگی اسلامی ایرانی با موضوع تربیت فرزندان و همسرداری به همت معاونت فرهنگی سپاه شهرستان با حضور دکتر علی قاسمی روانشانس عمومی در چالدران برگزار شد.

علی قاسمی در این نشست به اهمیت تحکیم بنیان خانواده و روابط همسران در خانواده اشاره کرد و گفت: حضرت فاطمه زهرا (س)، الگو برای تمام انسان‌ها است. یکی از وظایف شیعیان اسوه و الگو قراردادن حضرت زهرا و پیروی از ایشان در زندگی مشترک و تربیت فرزندان است.

وی ادامه داد: یکی از بزرگ‌ترین مسائل اجتماعی که جوامع امروزی به آن مبتلا هستند ضعف بنیاد خانواده است و جوانان باید بتوانند به‌خصوص برای زندگی‌های مشترک آماده شوند و سعی کنند روابط خود را با یکدیگر در حد متعارف و قابل‌قبولی تنظیم کنند.

 وی افزود: تربیت فرزندان یکی از مقوله‌های مهمی است که در دین مبین اسلام تأکید فراوان شده است، هر پدر و مادری باید با روش‌های صحیح تربیت‌کردن بچه‌ها آشنا باشند تا بتوانند فرزندان موفقی تحویل جامعه دهند.

 وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اصل در تربیت فرزندان توجه به‌سلامت جسمی و روحی آنان است، تحقیقات نشان می‌دهد که کودکانی که نیازهای جسمی و عاطفی خود را برآورده می‌کنند، احساس خوب و عزت‌نفس بالاتری دارند.

قاسمی با اشاره به آسیب‌های فضای مجازی در خانواده  تصریح کرد: از زمانی که اینترنت و گوشی‌های هوشمند وارد فضای زندگی انسان شده تا به امروز، علی‌رغم تمام محاسن و مزایای آن، دغدغه‌ها و نگرانی‌هایی را بر خانواده‌ها تحمیل کرده و باعث به‌وجودآمدن شکاف بین نسل‌های گذشته و امروزی شده است.

وی بیان کرد: عدم آشنایی با این فضا مجازی و استفاده روزمره نوجوانان و جوانان و حتی کودکان از این فضا باعث شده است که یک فضای محرمانه و خصوصی در داخل خانه برای فرزندان ایجاد شود که بعضاً این امر موجب آسیب‌های غیرقابل‌جبران برای خانواده‌ها می‌شود.

قاسمی در ادامه اظهار کرد: باتوجه‌به اینکه اینترنت و فضای مجازی یکی از ابزارهای مهم در زندگی بشری محسوب می‌شود به‌شرط آن از این ابزار در راه صحیح استفاده شود و کسانی که وارد دنیای مجازی می‌شوند باید اطلاعات کافی در خصوص محاسن و معایب فضای مجازی داشته باشند.

وی در ادامه با شاره به راه‌های پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی بیان کرد: یکی از راه‌های نفوذ شیادان به حریم خصوصی افراد و محیط امن خانواده فضای مجازی است؛ لذا، می‌توان با ایجاد فضای صمیمی در خانواده، مطرح‌نکردن اسرار خانوادگی و مشکلات زندگی خود در فضای مجازی و نکشاندن روابط دنیای مجازی به زندگی واقعی از آسیب‌های فضای مجازی در امان بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×