» اجتماعی » اصلاح نقاط حادثه‌خیز شهرستان چالدران عملیاتی شد / اتمام پروژه آیدانه تا یک ماه آینده
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان
رئیس راهداری حمل‌ونقل جاده‌ای چالدران خبر داد:

اصلاح نقاط حادثه‌خیز شهرستان چالدران عملیاتی شد / اتمام پروژه آیدانه تا یک ماه آینده

خرداد 27, 1402 50

رئیس راهداری حمل‌ونقل جاده‌ای چالدران از اجرای عملیات رفع نقاط حادثه‌خیز در چند نقطه از شهرستان چادران خبر داد.

باقرزاده حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار حرف رک؛ با اشاره به ایمن‌سازی جاده‌های این شهرستان اظهار کرد: اکنون طرح ایمن‌سازی جاده‌های چالدران برای کاهش حوادث جاده‌ای در حال انجام است.

وی تصریح کرد: سال گذشته 29 مورد نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های چالدران شناسایی شده که از این تعداد، هشت نقطه پس از شناسایی اصلاح و رفع شده است.

رئیس راهداری حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان چالدران تصریح کرد: شهرستان چالدران 170 کیلومتر محور مواصلاتی منتهی به شهرستان‌های خوی، ماکو، چایپاره و شوط دارد که درصدد هستیم با اصلاح نقاط حادثه‌خیز سفر ایمنی را برای هم‌وطنان رقم بزنیم.

وی در خصوص مطالبات مردمی در زمینه پروژه آیدانه اظهار کرد: این پروژه به طول یک کیلومتر با اعتباری بالغ بر سه میلیارد تومان از سال گذشته در حال اجرا است .

باقرزاده حسینی خاطرنشان کرد: پروژه آیدانه در شهرستان چالدران 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که امیدواریم ماه آینده بهره‌برداری برسد.

وی عنوان کرد: ارتقا جاده چایپاره به خوی از فرعی‌به‌اصلی جزو مطالبات مردمی است که این اداره به جد به دنبال مطالبات مردمی جهت مرتفع‌شدن معضلات جاده‌ای است.

رئیس راهداری حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی بیان کرد: در حال حاضر برای اجرای این پروژه‌ها 10 میلیارد تومان توسط اداره کل راهداری استان هزینه شده است.

به گزارش پایگاه خبری حرف رک؛ چالدران یکی از مرتفع‌ترین شهرهای کشور است که در آذربایجان غربی در میان سلسله جبال زاگرس مستقر شده است.

این شهر دارای تابستان‌هایی خنک و زمستان‌هایی سرد است. تابستان‌های آن به حدی خنک است که نیازی به سیستم سرمایشی نیست؛ لذا در آن چنین سیستم هایی مشاهده نمی‌شود. بدین سبب چالدران را تنها شهر بی‌کولر ایران می‌خوانند.

بنابراین باتوجه‌به اینکه شهرستان چالدران، شهری تاریخی با تمدنی درخشان بوده و جزو یکی از مناطق گردشگری استان و کشور محسوب می‌شود، ایمنی راه‌ها و بررسی کارشناسی و رفع نقاط حادثه‌خیز باید اولویت دستگاه‌های اجرایی متولی استان باشد تا شاهد به صفر رساندن تلفات این حوزه باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×