» اجتماعی » اعضای باند کلاهبرداری اسکیمری در ارومیه دستگیر شد
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان

اعضای باند کلاهبرداری اسکیمری در ارومیه دستگیر شد

خرداد 21, 1402 60

رئیس پلیس فتا آذربایجان غربی از دستگیری یک باند کلاهبرداری حرفه‌ای که با شگرد کپی‌برداری از کارت‌های بانکی اقدام به سرقت وجوه از حسابی بانکی آن‌ها می‌کردند خبر داد.

اکبر نصرتی در گفت‌وگو با خبرنگار حرف رک، اظهار کرد: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به این پلیس مبنی بر برداشت غیرمجاز و خالی‌شدن حساب بانکی آن‌ها، بررسی موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا در تحقیقاتی متوجه شدند قربانیان این پرونده بعد از خرید از فروشندگان سیار، دکه‌های ورودی شهرها و رانندگان اسنپ حسابشان خالی شده و به روش اسکیمر مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند.

رئیس پلیس فتا آذربایجان غربی تصریح کرد: اسکیمر نام دستگاهی است که بر روی دستگاه پز یا همان کارت‌خوان نصب می‌کنند تا تمامی اطلاعات کارت را کپی کند.

نصرتی عنوان کرد: ۱۴ نفر از هم‌وطنان در استان قربانی اعضای این باند شده و از حساب آنها حدود یک و نیم میلیارد برداشت شده است.

وی تصریح کرد: در این راستا چهار متهم شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی آنان را دستگیر و به پلیس فتا منتقل شده‌اند.

نصرتی عنوان کرد: به هنگام خرید از دست‌فروشان یا دکه‌هایی که دستگاه‌های کارت‌خوان دارند نسبت به عدم دست‌کاری و اتصال وسیله اضافه به این دستگاه‌ها اطمینان حاصل کرده و ضمن خودداری از اعلام رمز به فروشنده عملیات پرداخت را شخصاً انجام دهند.

وی تصریح کرد: همچنین در صورت مواجهه با موارد مشکوک می‌توانند آن را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir و تماس با مرکز فوریت‌های سایبری به شماره 096380 با کارشناسان در میان بگذارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×