» اقتصادی » افتتاح کارخانه موتور سیکلت‌سازی در زندان
اقتصادی - تازه های خبر

افتتاح کارخانه موتور سیکلت‌سازی در زندان

بهمن 28, 1402 20

صبح اولین روز زمستانی و بارانی را آغاز می‌کنیم با چند خبر صبح اولین روز زمستانی و بارانی را آغاز می‌کنیم با چند خبر خوب و جالب از سراسر ایران. از راه‌اندازی کارخانه موتور سیکلت‌سازی در زندان و خبری که در آن پای سوسک و نخل تاریخی و انرژی هسته‌ای در میان است تا خبر مسرت بخش از تولید داروهای کمیاب در ایران.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» زندگی جریان دارد.حتی در زندان.خبرخوب هست. زیاد هم هست حتی در زندان و قرار ما در بسته خبر خوب این است که نشنیده‌ها را به سمع و نظرتان برسانیم. مثل همین خبر که بعید بدانم در این یکی دو روز گذشته خبری از آن خوانده باشید. کارخانه موتور سیکلت در اردوگاه حرفه‌ای و کاردرمانی قم با حضور رییس سازمان زندان‌ها افتتاح شد. شاید برایتان کمی غریب بیاید این خبر اما بدانید و بخوانید که به گفته مسئولان، همین حالا ما 40 هزار زندانی حقوق بگیر در زندان‌های ایران داریم.فردی جرمی مرتکب شده، مجازاتش زندان است. اما در همین زندان دنیا به آخر نرسیده که. کار می‌کند. حقوق می‌گیرد و اصلا این یک اصل روانشناسی است که اشتغال بهترین شیوه برای بازاجتماعی کردن زندانیان است و بهترین مسیر در اصلاح و تربیت.

تولید داروهای نیست در جهان در ایران!

43 میلیون دلار صرفه جویی ارزی در سال شوخی نیست. شما هر دلار را ضرب در قیمت روزش کن تا سرت سوت بکشد از این حجم از خروج ارز آن هم فقط برای واردات چند قلم دارو. البته داروها هم از آن داروهای کمیاب و نیست در جهان هستند و داستان گران بودنشان این است که از مواد اولیه خطرناکی ساخته می‌شوند که راه‌اندازی خط تولید آن‌ها مستلزم الزامات و استانداردهای بین‌المللی سخت‌گیرانه است و در حال حاضر فقط 3 تا 5 کشور در دنیا هستند که این داروها با مواد اولیه خطرناک را می‌سازند. این چند خط را گفتیم تا بیشتر شش دانگ حواستان را جمع کنید برای شنیدن این خبر افتخار آفرین و بخوانید و بدانید که در چهارمین رویداد ملی صنعت دانش‌بنیان از خط تولید چند محصول ماده مؤثره دارویی پرکاربرد در حوزه درمان سرطان و پروبیوتیک با حضور وزیر صمت و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور رونمایی شد.ولگات اگزما، ولگات 35، ولگات مولتی کیدز، بایوبیون و روژویت، نام‌های مواد مؤثره دارویی هستند که از خط تولید آن‌ها در پارک فناوری پردیس رونمایی شد.داروهای تولید شده از این مواد اولیه دارویی می‌تواند در سال جان هزاران بیمار مبتلا را از خطر مرگ نجات دهد. تا باد چنین بادا!

سوسک مزاحم و نجات جان نخل‌های هزار ساله با انرژی هسته‌ای

قبول دارید که این سوسک کلا حشره مزاحم و چندشی است. البته با احترام به همه آفریده‌ها و مرور این جمله کلیدی که هیچ موجودی در این دنیا بی‌دلیل آفریده نشده است. البته فکر نکنید حضور سوسک‌ها فقط محدود می‌شود به حضور سر زده در خانه و بلند کردن صدای جیغ خانم خانه. یک نوع از این حشره شش پا به نام سوسک خرطومی شده موی دماغ نخل‌های تاریخی و آفت درختان چند هزار ساله در ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس. همین سوسک‌های خرطومی مسئولان محیط زیست ایران و بسیاری از کشورهای حوزه خلیج فارس که نخل‌های تاریخی یک طورهایی جزو هویت کشورشان است را به چه کنم چه کنم انداخته تا جایی که برای از پا در آوردنش جلسه‌ها برگزار شده است. سوسک خرطومی حنایی با نام علمی Rhynchophorus ferrugineus یکی از مهمترین آفات نخیلات در کشورهای آسیایی، اروپایی و آفریقایی است. این حشره پس از رسیدن به درخت، تا نخل چند هزار ساله را نابود نکند ول کن ماجرا نیست. از بین بردن این آفت برای ایران آنقدر مهم بود که پای سازمان انرژی اتمی وسط آمد و دستگاهی ساخته شد که با پرتوهای هسته‌ای می‌تواند شر این سوسک را از نخل‌ها کم کند.

جهاد تبیین را از این مسجد یاد بگیریم

ما حتی نمی‌دانیم این مسجدی که تصویرش را در بسته خبر خوب منتشر کردیم کدام مسجد است. از این خبر یک خط توضیح داریم که یک مخاطب کاردرست و خبرخوب بین برای رسانه‌ها فرستاده است و در توضیح هم همین یک خط را داریم؛« کار جالب یکی از مساجد برای نشان دادن پیشرفت‌های کشور» اما همین یک خط و این عکس خیلی ارزش دارد و مصداق زیبایی است برای جهاد تبیین. مسجدی که بی‌سر و صدا آمده همه پیشرفت‌های کشور را لیست کرده، یک بنر بزرگ طراحی کرده و آن را در جایی جلوی دید مردم قرار داده تا ببینند و کیفش را ببرند.

پیراهن امام سجاد را می‌خواهید؟

خدا رحمت کند بزرگانی چون استاد فاطمی نیا را که حرف‌هایشان هنوز هم می‌تواند مسیر زندگی آدم‌ها را تغییر دهد. «بعضی وقت‌ها من به دوستان می‌گویم اگر ما بدانیم حضرت سجاد علیه‌السلام یک پیراهنی داشته و یقین کنیم آن را به تن مبارکشان نموده‌اند و بدانیم در کدام کشور و در کدام گوشه‌ دنیاست؛ ما به هر طریقی شده دوست داریم برویم آن را ببینیم و ببوسیم! امّا کتاب و سخنی که از میان دو لب گهربار آن حضرت بیرون آمده و در دسترس ماست چقدر ارزش آن را دانسته و قدردان آن هستیم؟! » کمتر کسی است که این جملات را از آیت الله فاطمی نیا نخواند و دلش پر نکشد به مرور یکی از دعاهای امام سجاد در صحیفه سجادیه.

خوش‌خبر باشید!

و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هر یک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توییتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید.منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید.
انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×