» اجتماعی » افزایش مصرف بنزین در مهاباد
اجتماعی - پیشخوان - مهاباد
رئیس شرکت ملی فرآورده‌های نفتی ناحیه مهاباد مطرح کرد:

افزایش مصرف بنزین در مهاباد

فروردین 26, 1403 زمان مطالعه: 1 40

رئیس شرکت ملی فرآورده‌های نفتی ناحیه مهاباد گفت: در سال گذشته، مصرف بنزین در این شهرستان به میزان ۸۷ میلیون و ۳۰۹ هزار لیتر رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» محمود تیردادی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی هالان-۲۴ اظهار کرد: در سال جاری، به‌منظور ارائه خدمات بهتر به رانندگان، برنامه‌ای برای راه‌اندازی یک جایگاه عرضه سوخت بنزین در سطح شهر در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: در سال گذشته، مصرف بنزین در این شهرستان به میزان ۸۷ میلیون و ۳۰۹ هزار لیتر رسید که نشان از افزایش ۱۶.۷۵ درصد نسبت به سال قبل دارد این افزایش نشان‌دهنده روند روبه‌افزایش مصرف سوخت در این منطقه است و نیازمند بررسی و برنامه‌ریزی جهت کاهش مصرف و استفاده بهینه‌تر از منابع سوخت است.

تیردادی در ادامه گفتگو بیان کرد: در بخش گازوئیل هم افزایش داشته‌ایم، مصرف سال گذشته به میزان ۶۴ میلیون لیتر بود که نسبت به سال گذشته از آن، حدود ۱۰ درصد افزایش داشته است.

رئیس شرکت ملی فرآورده‌های نفتی ناحیه مهاباد اظهار کرد: سال گذشته همچنین ۱۴ میلیون و ۶۰۵ هزار لیتر نفت در سطح روستاهای فاقد شبکه گازرسانی توزیع شده است این مقدار نفت، نسبت به سال ۱۴۰۱ که باتوجه‌به توسعه گازرسانی بالا، کاهش ۱۳ درصدی را نشان می‌دهد این افزایش قابل‌توجه در توزیع گاز به روستاها، برای حفظ محیط‌زیست و کاهش آلودگی هوا بسیار حائز اهمیت است.

محمود تیر دادی درباره افزایش مصرف سوخت گازوئیل در مهاباد بیان کرد: باتوجه‌به آمارهای اخیر، مشخص شده است که از مجموع گازوئیل مصرف شده در مهاباد، بیشترین میزان به بخش اصناف تعلق دارد و این اهمیت و تأثیرگذاری بخش اصناف در مصرف سوخت و انرژی است به ترتیب، بخش صنایع و سپس کشاورزی نیز از این مقدار گازوئیل مصرف شده بهره‌مند هستند.

تیردادی خاطرنشان کرد: نقش حیاتی این سه بخش در اقتصاد کشور و نیاز آن‌ها به منابع انرژی است باتوجه‌به روند روبه‌رشد صنایع و تولیدات، پیش‌بینی می‌شود که نسبت مصرف گازوئیل در بخش صنایع نسبت به سایر بخش‌ها در آینده افزایش یابد.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌‌ غربی واقع شده است.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×