» تیتر یک » افزایش 12 درصدی طلاق در خوی
تیتر یک - خوی
رئیس دادگستری شهرستان خوی:

افزایش 12 درصدی طلاق در خوی

تیر 4, 1402 زمان مطالعه: 1 دقیقه 40

رئیس دادگستری شهرستان خوی از افزایش 12 درصدی طلاق در خوی خبرداد و گفت: فضای مجازی در بروز مشکلات خانوادگی و تشکیل پرونده‌های طلاق بیشترین سهم را داشته است.

به گزارش حرف رک حجت‌الاسلام عباسعلی امامی رئیس دادگستری شهرستان خوی در گفت‌وگو با خبرنگار آذرباخیش ضمن تشریح برنامه‌های اجرایی هفته گرامیداشت قوه قضائیه، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های اجرایی در هفته قوه قضائیه، ثبت‌نام رایگان در سامانه ثنا است، به‌طورکلی هدف از راه‌اندازی این سامانه، جلوگیری از اتلاف وقت برای افرادی که امور قضایی دارند و پیشگیری از به‌وجودآمدن مشکلات احتمالی در روند ابلاغیه‌های قضایی است.

امامی با اشاره به آمار و ارقام پرونده‌های ورودی و مختومه شده طی یک سال گذشته در دادگستری شهرستان خوی، گفت: ما در طول سال گذشته ۹۰ هزار و ۳۰۰ مورد پرونده ورودی به دستگاه قضایی داشتیم که ۸۹ هزار و ۹۰ مورد از پرونده‌ها پس از اتمام تشریفات دادرسی، منتج به مختومه شده‌اند.

وی از کاهش ۱۳ درصدی ورودی پرونده‌ها نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: ما با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی (ریش‌سفیدان، متنفذان، امامان جماعت، روحانیون و…) که آحاد مردم از آنان حرف‌شنوی داشتند، توانستیم ضمن آگاهی‌بخشی به افکار عمومی در بحث مباحث حقوقی و کیفری، تأثیرات قابل‌توجهی را در کاهش میزان پرونده‌های ورودی به سیستم قضایی مشاهده نماییم.

رئیس دادگستری شهرستان خوی با اشاره به ورود خسارات جبران‌ناپذیر اقتصادی حاصل از فعالیت مردم در سایت‌ها و شرکت‌های پانزی، خاطرنشان کرد: سرمنشأ بخش قابل‌توجهی از پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی در سال گذشته فعالیت مردم در سایت‌های کلاهبرداری پانزی (تیمون و گوچپین) بود که متأسفانه باوجود هشدارهای اعلام شده از سوی ما، مردم با بی‌توجهی به هشدارهای دلسوزانه، اصرار به فعالیت سرمایه‌گذاری در چنین سایت‌ها و نرم‌افزارهایی را داشتند.

وی ضمن توصیه به مردم جهت سرمایه‌گذاری در مبادی مجوزدار و دارای صلاحیت، تصریح کرد: متأسفانه متلاشی‌شدن کانون گرم خانواده‌ها، افزایش آمار طلاق و برخی از معضلات اجتماعی دیگر، حاصل فعالیت اقتصادی و سرمایه‌گذاری عموم مردم بدون استعلام و اطلاع دقیق از کم‌وکیف فعالیت شرکت‌ها و نرم‌افزارهای پانزی بود.

این مقام مسئول با بیان اینکه دستگاه عدلیه در مواجهه با حوادث ناگوار حادث شده طی مدت یک سال گذشته کارنامه قابل‌قبولی دارد، گفت: در بحث زلزله شهرستان خوی و اغتشاشات سال ۱۴۰۱، با درایت، هوشمندی و اهتمام مجموعه اعضای شورای تأمین و دستگاه قضایی شهرستان خوی و به‌واسطه نظارت‌های مستمر در جامعه، از برخی رُخ دادهای دلخراش پیشگیری به عمل آمد.

حجت‌الاسلام عباسعلی امامی در پایان گفت: درشهرستان خوی افزایش ۱۲ درصدی آمار طلاق در مقایسه با سال گذشته را داریم که طی بررسی‌های به‌عمل‌آمده مؤید آن است که فضای مجازی در بروز مشکلات خانوادگی و تشکیل پرونده‌های طلاق بیشترین سهم را داشته و پدیده‌هایی همچون اعتیاد و مشکلات اقتصادی و معیشتی از دلایل دیگر جدایی‌های زن و شوهر از یکدیگر هستند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×