» اجتماعی » افزایش 17 درصدی آمار فوتی تصادفات درون‌شهری ارومیه
اجتماعی - اخبار استان - تیتر یک

افزایش 17 درصدی آمار فوتی تصادفات درون‌شهری ارومیه

خرداد 6, 1402 30

رئیس پلیس راهور فرماندهی آذربایجان غربی گفت: امسال ۱۴ نفر در ارومیه به دلیل تصادف جان خود را ازدست‌داده‌اند که نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد افزایش داشته است.

حجت مشتاق در گفت‌وگو با خبرنگار حرف رک، با اشاره به آمار تصادفات در دوماهه اخیر اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد چهار هزار و ۹۶۸ فقره تصادف در شهر ارومیه رخ‌داده است که نسبت به مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: امسال ۱۴ تن از هم‌وطنان در ارومیه به دلیل تصادف جان خود را ازدست‌داده‌اند که نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس راهور فرماندهی آذربایجان غربی با بیان اینکه سال گذشته از یک هزار مورد تصادفات از نوع حرجی بوده که متأسفانه در جریان آن یک هزار و ۱۷۱ نفر مصدوم شدند، تصریح کرد: در این مدت نیز یک هزار و ۲۹۶ نفر به دلیل تصادف مجروح شده و به بیمارستان منتقل شده‌اند که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی به آمار تصادفات خسارتی در دوماهه ابتدایی امسال نیز اشاره کرد و گفت: در این مدت سه هزار و ۸۶۱ فقره تصادف در معابر و خیابان‌های ارومیه به وقوع پیوسته که نسبت به مشابه سال گذشته چهار درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی عنوان کرد: بیشترین علل تصادفات مربوط به عابرین پیاده و موتورسیکلت‌ها بود و علت آن عدم استفاده صحیح از وسیله نقلیه و عدم رعایت قوانین و مقررات و بی‌توجهی به حقوق سایر شهروندان است.

مشتاق تصریح کرد: همچنین عدم رعایت حق‌تقدم در ورودی و خروجی معابر، عدم توجه به جلو و استفاده از تلفن همراه و همچنین تغییر مسیرهای ناگهانی عمده دلایل افزایش آمار تصادفات خسارتی در این شهر است.

رئیس پلیس راهور فرماندهی آذربایجان غربی گفت: به‌منظور کاهش تصادفات درون شهر، حذف محل‌های حادثه‌خیز، نصب علایم راهنمایی‌ورانندگی و خط‌کشی خیابان‌ها و محل عبور عابرین پیاده تا پایان سال تداوم خواهد داشت.

وی اظهار کرد: اگر رانندگان به‌خصوص موتورسواران در هنگام استفاده از وسیله نقلیه، قوانین راهنمایی‌ورانندگی را رعایت و برای مصونیت بیشتر خود از کلاه ایمنی استفاده کنند، بدون شک آمار تصادفات و تلفات خودبه‌خود کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×