» اخبار استان » ارومیه » افزایش 25 درصدی حقوق رانندگان استیجاری شهرداری ارومیه
ارومیه - تیتر یک - گفتگو
سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه خبر داد:

افزایش 25 درصدی حقوق رانندگان استیجاری شهرداری ارومیه

دی 10, 1402 20

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: لایحه افزایش ۲۵ درصدی حقوق رانندگان استیجاری شهرداری تصویب شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک»، علی مصطفی‌زاده سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه در گفتگو با خبرنگار درناسسی از تصویب لایحه افزایش ۲۵ درصدی حقوق رانندگان استیجاری خبر داد و گفت: این میزان افزایش به صورت معوقه از اول مهر ماه امسال به رانندگان استیجاری پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه شهرداری ارومیه برای ارائه هر چه‌بهتر خدمات شهری و حمل‌ونقل شهری اقدام به عقد قرارداد با خودروهای استیجاری کرده است، گفت: رانندگان استیجاری که با تاکسی، وانت‌باری و مینی‌بوس فعالیت می‌کنند و از طریق مناقصه برنده شده‌اند، در سال‌های گذشته مبالغ کمی را به‌عنوان حقوق از شهرداری ارومیه دریافت می‌کردند.

مصطفی‌زاده افزود: بنابراین با ورود دادستانی استان آذربایجان غربی و پیگیری اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه، مطالبات رانندگان استیجاری به شهرداری ارومیه اعلام شد و شورای شهر ارومیه باتوجه‌به شرایط موجود و بدون ایجاد ممنوعیت، با افزایش حقوق این گروه از کارگران موافقت کرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه تاکید کرد: افزایش ۲۵ درصدی حقوق رانندگان استیجاری کافی نیست تا زندگی آنها را تأمین کند. زیرا هزینه‌های نگهداری، استهلاک و جانبی خودروها باتوجه‌به تورم بسیار زیاد است. اما این افزایش حقوق به‌منظور جبران بخشی از مشکلات آنها انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: با تصویب این لایحه، برخی از موارد قرارداد رانندگان استیجاری تغییر کرده و از اول مهرماه امسال، حقوق بیشتری به آنها پرداخت خواهد شد.

مصطفی‌زاده گفت: اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه در سال آینده تلاش خواهند کرد تا این بی‌عدالتی که در حق رانندگان استیجاری وجود دارد را برطرف و در مورد پرداخت حقوق آنها تجدیدنظر شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: باتوجه‌به تورم و افزایش هزینه تأمین قطعات خودرویی لایحه افزایش ۲۵ درصدی حقوق رانندگان استیجاری موردبحث و بررسی قرار گرفت و با رای اکثریت اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه تصویب شد و برای تأیید نهایی به هیئت تطبیق مصوبات فرمانداری ارسال شد. این لایحه پس از تأیید هیئت تطبیق اجرایی خواهد شد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×