» اجتماعی » افزایش 27 درصدی بازدیدکنندگان از تپه حسنلو نقده
اجتماعی - اخبار استان - تازه های خبر - فرهنگی - گفتگو

افزایش 27 درصدی بازدیدکنندگان از تپه حسنلو نقده

خرداد 16, 1402 60

مدیر پایگاه ملی تپه حسنلو نقده گفت: امسال دو هزار نفر از این پایگاه بازدید داشتند که نسبت به سال گذشته ۲۷ درصد افزایش داشته است.

حسن شیری، در گفت‌گو با خبرنگار حرف رک؛ اظهار کرد: در دو ماه نخست سال جاری دو هزار نفر از این پایگاه بازدید داشتند که از این تعداد 35 نفر را گردشگران خارجی تشکیل می‌دهند.

وی افزود: در دو ماه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تعداد بازدیدکنندگان از این پایگاه 27 درصد افزایش داشته است.

مدیر پایگاه ملی تپه حسنلو نقده بیان کرد: از ابتدای سال 1399 با همه‌گیری و شیوع ویروس کرونا شاهد کاهش بازدید گردشگران از اماکن تاریخی و گردشگری بودیم

وی گفت: خوشبختانه با اقدامات انجام‌یافته در طول سال جاری از قبیل برگزاری برنامه‌های متنوع مانند نوروز گاه، معرفی بیشتر اثر در رسانه‌ها و عموم مردم، توزیع بروشورهای متنوع و رایگان در پایگاه، مستقر کردن راهنمایان گردشگری، نصب تابلوها و بیلبوردهای معرفی اثر در جاده‌های اصلی منتهی به آن شاهد افزایش حضور گردشگران در این محوطه تاریخی حسنلو هستیم.

شیری تصریح کرد: این مجموعه یکی از مهم‌ترین سایت‌های باستانی کشور است که قدیمی‌ترین لایه آن در حدود هشت هزار سال قدمت داشته و از نظر معماری نیز دارای جایگاه ویژه‌ای است.

وی گفت: کشف جام زرین حسنلو در سال 1337 یکی از مهم‌ترین اکتشافات علمی و از نادرترین آثار تاریخی، دینی و هنری دنیای باستان است که باعث شهرت جهانی این محوطه شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×