» پیشخوان » افکار و اندیشه‌های شهید چمران به‌عنوان الگوی دانشگاهی مطالعه می‌شود
پیشخوان - سلماس
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سلماس:

افکار و اندیشه‌های شهید چمران به‌عنوان الگوی دانشگاهی مطالعه می‌شود

خرداد 31, 1402 40

افکار و اندیشه های شهید چمران به عنوان یک الگوی کامل علمی و دینی توسط اساتید و دانشجویان سراسر کشور مورد مطالعه قرار گرفته است.

 به گزارش حرف رک؛ ناصر ناصری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سلماس در گفتگو با دیده‌بان سلماس درباره شخصیت علمی و معنوی شهید چمران گفت: دکتر مصطفی چمران دکترای فیزیک پلاسما از آمریکا بود؛ اما در زمینه اندیشه‌های دینی، اسلامی و جامعه‌شناسی هم سررشته داشت.

وی اظهار کرد: شهید چمران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در جنگ تحمیلی یکی از فرماندهان نظامی و دانشمند علمی شناخته شده‌ای بود که سنگر به سنگر با دشمن جنگید و سرانجام در 31 خرداد سال 60 در سوسنگرد به شهادت رسید.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سلماس افزود: دکتر چمران در حالی در جبهه‌های نبرد حضور داشت که عنوان نمایندگی مجلس را هم برعهده داشت و توجه به این ابعاد شخصیتی است که شهید چمران را فراتر از هر تعریف و توصیفی بالا می‌برد.

ناصری تصریح کرد: واجب است که ما اساتید دانشگاه از افکار و اندیشه‌های شهید چمران استفاده کنیم و او را به‌عنوان الگو و اسوه یک فرد علمی و انقلابی بشناسیم.

وی با تصریح این مسئله که ” شناخت صحیح شهید چمران در تمامی دانشگاه‌ها جریان پیدا کرده است” گفت: همه اساتید و حتی دانشجویان از تمامی افکار و اندیشه‌های دکتر چمران و سایر شهدایی که هم صاحب علم، اندیشه و مکتب هستند را به‌عنوان الگو موردمطالعه قرار می‌دهند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×