» اخبار استان » بوکان » امام خمینی(ره) دگرگونی و تغییری عظیم در بشریت ایجاد کرد
ا،ام جمعه سابق بوکان
بوکان - پیشخوان - سیاسی
روحانی اهل سنت:

امام خمینی(ره) دگرگونی و تغییری عظیم در بشریت ایجاد کرد

خرداد 14, 1402 40

امام‌جمعه سابق بوکان امام خمینی (ره) را بزرگترین شخصیت جهان معاصر دانست و گفت: امام راحل (ره) اسوه و الگوی همگان بود و دگرگونی و تغییری عظیم نه‌تنها در جهان اسلام بلکه در کل بشریت به وجود آورد.

به گزارش حرف رک به نقل از کانی پرس، عبدالرحمن خلیفه‌زاده از روحانیون برجسته اهل‌سنت بوکانی در گفتگو با خبرنگار کانی پرس گفت: اندیشه امام خمینی (ره) در میدان مبارزه و پیروزی انقلاب اسلامی اثرات شگرف و عظیمی در دنیا به‌خصوص جهان اسلام به وجود آورد و در واقع اسلام واقعی را به دنیا معرفی کرد.

امام‌جمعه سابق بوکان ادامه داد: امام راحل (ره) اسوه و الگوی همگان بود و دگرگونی و تغییری عظیم نه‌تنها در جهان اسلام بلکه در کل بشریت به وجود آورد.

وی با اشاره ویژگی‌های شخصیتی منحصربه‌فرد امام راحل، افزود: همه مسئولان و مردم وظیفه دارند که اندیشه‌های امام خمینی را برای نسل جوان بازگو کنند تا این اندیشه‌ها برای نسل‌های آینده حفظ شود.

ماموستا خلیفه‌زاده عنوان کرد: آن مرد بزرگ با یک‌عمر تلاش و مجاهدت خستگی‌ناپذیر در کنار مردم و در راس جامعه در برابر بیگانگان سبب شد تا نظام جمهوری اسلامی به‌عنوان الگو به جهانیان معرفی شود.

این ماموستا برجسته اهل‌سنت افزود: عزت امروز جمهوری اسلامی ایران نتیجه انقلاب شکوهمند اسلامی به رهبری خمینی کبیر است

وی تصریح کرد: تجلیل از مقام و شخصیت والای امام خمینی (ره) ادای دین به همه‌کسانی است که سال‌ها در راه تحقق آرمان انقلاب اسلامی تلاش کرده و جان داده‌اند.

خلیفه‌زاده بیان کرد: نسل جوان باید از فضایل، کارها و راه امام که راه ایمان، عدالت، پیشرفت مادی و عزت است آگاه شوند و ادامه‌دهنده راه ایشان باشند و ما باید سیره و زندگی ایشان را به‌عنوان الگو معرفی کرده و به نسل آینده انتقال بدهیم.

خلیفه‌زاده با اشاره به خصوصیات اخلاقی امام خمینی (ره) نیز عنوان کرد: ساده‌زیست بودن، شجاعت، مردمی‌بودن و دوراندیشی، صداقت در گفتار و رفتار، عدالت در گفتار و رفتار و بیان حرف مردم با زبان مردم جز ویژگی‌های منحصربه‌فرد ایشان بود.

این ماموستای برجسته اهل‌سنت تصریح کرد: حضرت امام خمینی (ره) در ایجاد وحدت بین شیعه و سنی در سطح جهان مؤثر بود تا جای که امت اسلامی را امت واحده می‌دانست.

وی افزود: حضرت امام خمینی (ره) در ایجاد وحدت کلمه بین همه اقشار جامعه اهل‌سنت و تشیع بی‌نظیر بود و جهانیان این مهم را در جنگ ۸ساله دفاع مقدس و حوادث بعد از آن به‌خوبی دیدند.

ماموستا عبدالرحمن خلیفه‌زاده ادامه داد: جدای از وحدت کلمه در داخل کشور نقش حضرت امام خمینی (ره) در هدایت نهضت‌های اسلامی از لبنان و فلسطین گرفته تا عراق و تشکیل حکومت واحده اسلامی را هرگز نمی‌توان نادیده گرفت.

وی اظهار کرد: حضرت امام خمینی (ره) خویش را به اخلاق دینی متخلص کرده بودند. در ارتباط با حسن خلق می‌فرمایند: «شیوه انبیای خدا و ائمه اطهار و اولیا بوده است».

امام‌جمعه سابق بوکان تصریح کرد: امام راحل (ره) خودشان را خدمتگزار مردم می‌دیدند. او فقیه، اصولی، فیلسوف، عارف و معلم اخلاق، ادیب و شاعر بود.

وی بیان کرد: او به اسلام عزت بخشید و پرچم قرآن را در جهان به اهتزاز درآورد و ملت ایران را از اسارت بیگانگان نجات داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×