» اجتماعی » امدادرسانی به ۵۶ نفر از متاثرین برف و کولاک در آواجیق
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان - گفتگو
مدیر عامل هلال‌احمر آذربایجان‌غربی خبر داد:

امدادرسانی به ۵۶ نفر از متاثرین برف و کولاک در آواجیق

دی 22, 1402 30

مدیرعامل هلال‌احمر آذربایجان‌غربی گفت: در پی بارش برف و کولاکِ محور آواجیق به چالدران، نجاتگران هلال‌احمر آواجیق به ۵۶ نفر امدادرسانی کردند.

حمید محبوبی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» اظهار کرد: از عصر روز جمعه ۲۲ دی‌ماه ۱۴۰۲؛ در پی برف و کولاک در محور آواجیق به چالدران، نجاتگران هلال‌احمر آواجیق بلافاصله به محل اعزام شدند و اقدام به امدادرسانی کردند.

وی تصریح کرد: نجاتگران هلال‌احمر توانستند در محور مواصلاتی آواجیق _ چالدران ۱۸ دستگاه خودروی سواری را رهاسازی کرده و با هدایت خودروهای منحرف شده از جاده، به ۵۶ نفر از سرنشینان در راه مانده متاثر از این برف و کولاک امدادرسانی کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی درباره لغزندگی جاده‌های این استان هشدار داد و از رانندگان خواست تا سرعت مطمئنه و جوانب احتیاط را در راه‌ها رعایت کنند.

وی ضمن هشدار به رانندگان در خصوص رانندگی در محورهای برفی و بارانی افزود: توصیه ما به رانندگان این است که از ترددهای غیرضروری در محورهای مذکور خودداری و قبل از سفر از وضع راه‌ها و شرایط بارش برف و باران در محورها اطلاع پیدا کرده و همواره رعایت سرعت مطمئنه و جوانب احتیاط را در شرایط برفی و بارانی مدنظر قرار دهند.

محبوبی بر لزوم به همراه داشتن تجهیزات زمستانی به‌خصوص زنجیر چرخ هنگام عزیمت به محورهای برفی تأکید کرد و گفت: سالم بودن سیستم گرمایشی و برف‌پاک‌کن هم ازجمله موارد مهمی است که رانندگان باید به آن توجه کنند.

وی تصریح کرد: خودروها به ویژه خودروهای باری بدون بار با گرفتن ترمز ناگهانی دچار چرخش می‌شوند و احتمال واژگونی آنها زیاد است.

محبوبی تاکید کرد: رانندگان در صورت الزام به سفر در این روزها فاصله طولی را رعایت کنند، از رانندگی هنگام خواب آلودگی بپرهیزند و در هنگام سفر سوخت، لباس گرم و آذوقه کافی به همراه داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: تمامی پایگاه امداد و نجات این جمعیت در طرح زمستانه امسال با هدف پاسخگویی سریع و بهینه به حوادث و سوانح احتمالی فصل زمستان در آماده‌باش کامل قرار دارد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×