» اجتماعی » امدادرسانی به ۷۱ نفر از متاثرین برف و کولاک در آذربایجان‌غربی
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان - گفتگو
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی خبر داد:

امدادرسانی به ۷۱ نفر از متاثرین برف و کولاک در آذربایجان‌غربی

دی 24, 1402 70

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی گفت: در پی برف و کولاک در محورهای مواصلاتی استان نجاتگران هلال‌احمر شهرستان‌های چایپاره، مهاباد، اشنویه و تکاب به ۷۱ نفر امدادرسانی کردند.

حمید محبوبی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» اظهار کرد: از عصر روز شنبه ۲۳ دی‌ماه ۱۴۰۲؛ در پی برف و کولاک در محورهای چایپاره به چالدران، مهاباد به سردشت، اشنویه به ارومیه و تکاب به شاهین‌دژ، نجاتگران هلال‌احمر شهرستان‌های چایپاره، مهاباد، اشنویه و تکاب بلافاصله به محل حوادث اعزام شدند و اقدام به امدادرسانی کردند.

وی تصریح کرد: نجاتگران هلال‌احمر توانستند در محور مواصلاتی اشنویه به ارومیه ۱۵ دستگاه خودروی سواری را رهاسازی کرده و در محور تکاب به شاهین‌دژ هشت دستگاه خودروی سواری، محور چایپاره به چالدران یک دستگاه خودروی سواری و همچنین در محور مهاباد به سردشت به چهار نفر اسکان اضطراری داده و با هدایت خودروهای منحرف شده از جاده، به ۷۱ نفر از سرنشینان در راه مانده متأثر از این برف و کولاک امدادرسانی کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی بیان کرد: با شروع بارش باران در جاده‌های استان و بارش برف در گردنه‌های سردسیر و لغزنده شدن محورها لازم است رانندگان بااحتیاط و به‌ دور از عجله تردد کنند؛ زیرا زمان توقف در یک جاده لغزنده بیشتر از زمان توقف در جاده خشک است.

وی اضافه کرد: رانندگان وسایل نقلیه در کنار رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی از خودروهای جلویی باید نسبت به استفاده از کمربند ایمنی به‌ویژه برای سرنشینان عقب توجه بیشتری کنند.

محبوبی یادآور شد: به دلیل عدم توجه سرنشینان عقب خودرو به بستن کمربند ایمنی، اعمال قانون برای آن دسته از خودروهایی که این نکته را رعایت نمی‌کنند در تمامی محورهای استان تشدید شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر این موارد رانندگانی که قصد تردد در جاده‌های استان را دارند قبل از حرکت بازدید کلی از خودرو به عمل‌آورده و از سالم‌بودن چراغ‌ها، بخاری و تهویه خودرو اطمینان حاصل کنند.

محبوبی با بیان اهمیت تنظیم باد لاستیک‌ها برای جلوگیری از سرخوردن خودرو یادآور شد: در زمان لغزندگی جاده برای جلوگیری از سرخوردن وسیله نقلیه بایستی به‌آرامی حرکت کرده و قبل از رسیدن به پیچ‌ها به‌تدریج سرعت را کاهش داد.

وی افزود: باتوجه‌به شروع بارش‌ها در جاده‌های استان رانندگان لازم است ضمن توجه به هشدارها و توصیه‌های پلیس قبل از حرکت با شماره‌تلفن ۱۴۱ سامانه اطلاعات مرکز مدیریت راه‌ها از آخرین وضعیت جاده‌ها باخبر شوند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×