» اخبار استان » «امنیت» ناموس کشور است؛ با کسی شوخی نداریم
سردار شهسواری
اخبار استان - تیتر یک

«امنیت» ناموس کشور است؛ با کسی شوخی نداریم

اردیبهشت 25, 1402 40

فرمانده سپاه شهدا در جمع اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی؛ گفت: اقدام به‌موقع سردار سلیمانی در اقلیم شمال عراق مانع از هم مرز شدن داعش با ایران شد.

 به گزارش پایگاه خبری حرف رک، سردار حبیب شهسواری در جمع مسئولان، اساتید و کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: قلم‌های زرین و الفاظ بیان شما اساتید دانشگاه می‌تواند حک‌کننده ذهن انسان‌هایی شود که اثرگذاری آنان در جامعه قابل‌توصیف نیست.

 فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی بیان کرد: نقشی که دانشگاهیان در بحث بصیرت‌افزایی، معرفتی و آگاه‌سازی و روشنگری دارند بسیار مهم و تأثیرگذار است.

 سردار شهسواری ضمن تسلیت شهادت امام جعفر صادق (ع) با اشاره به اینکه امام صادق (ع) مغز متفکر جهان شیعه است و در میان ما شیعیان جایگاه ویژه‌ای دارند، اظهار کرد: مذهب تشیع بسیاری از معارف خود را از امام جعفر صادق (ع) به یادگار دارد و ایشان نقش بسزایی در تبیین چارچوب‌های نظری و فقهی شیعه دارد.

 فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی با اشاره به سوم خرداد، سال روز آزادی سازی خرمشهر، گفت: سوم خردادماه، سالگرد فتح خرمشهر و رشادت دلیرمردان بی‌ادعا است که این روز مبارک و خاطره‌انگیز تا ابد در تاریخ و در دل‌ها می‌ماند.

 وی تصریح کرد: باتوجه‌به اینکه سال‌های نخست جنگ تحمیلی با آغازین روزهای پرالتهاب انقلاب با معاندین داخلی و دشمنان بیرونی در کشور شروع شده بسیار سخت بود اما سال‌های بعد رزمندگان اسلام با رشادت‌های خود توانستند به پیروزی دست یابند.

 سردار شهسواری بیان کرد: سوم خرداد در میان‌روزهای خاص دفاع مقدس به طور ویژه مظهر و تجلی‌گاه دفاع، مقاومت و شجاعت است که هسته اصلی این مقاومت مردمی در برابر تجاوز بیگانه در همان روزهای ابتدایی در خرمشهر شکل گرفت.

 وی به سخنان امام خمینی (ره) در بین پاسداران در سال 1360 اشاره کرد و گفت: سخنان امام خمینی در ۲۶ دی ۱۳۶۰ در بین پاسداران شگفتی‌ساز و خبرساز شد و این شگفتی فردای آن روز به تیتر اول روزنامه‌های چاپ تهران تبدیل شد، امام خمینی گفته بود: ای‌کاش من هم یک پاسدار بودم.

 سردار شهسواری بیان کرد: ماجرای این جمله ازاین‌قرار است که روز ۲۶ دی ۱۳۶۰ محسن رضایی فرمانده کل سپاه برای ارائه گزارش از موفقیت عملیات طریق‌القدس و ارائه گزارش اولیه از روند آماده‌سازی عملیات بعدی (که فتح‌المبین نامیده شد) به‌اتفاق تعدادی از فرماندهان یگان‌های عمل‌کننده در عملیات به دیدار امام رفته بود که امام راحل در این دیدار به آنها گفته بود: شما باید خدا را شکر کنید که این عملیات اسلامی به دست شما اجرا می‌شود، هر کس توفیق این عمل را ندارد، امروز صبح بعد از ملاقات با تنی چند از پاسداران به این فکر افتادم که کاش من هم یک پاسدار بودم، این‌ها چه می‌کنند و من چه‌کار، آن‌ها می‌روند با دشمن اسلام می‌جنگند و من در اینجا هستم و نمی‌توانم، شما قدر خودتان را بدانید.

 وی عنوان کرد: امام راحل، پس از فتح خرمشهر برای اینکه فرماندهان مغرور نشوند خطاب به آنها گفت، خرمشهر را خدا آزاد کرد فکر نکنید شما آن را آزاد کردید.

سردار سلیمانی نبود؛ اقلیم کردستان سقوط می کرد

شهسواری تصریح کرد: اقلیم کردستان از سه بخش اصلی سلیمانیه، دهوک و کرکوک تشکیل شده است، کرکوک قلب تپنده اقتصادی اقلیم کردستان عراق است که ساکنان آن همه شیعه‌نشین و ترک هستند.

 فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی بیان کرد: وقتی خبر رسید که داعش در حال نزدیک‌شدن به آن منطقه است ما یک جلسه‌ای برگزار و سناریوهای سقوط احتمالی سلیمانیه و دهوک را بررسی کردیم. اولین اتفاقی که بعد از سقوط اقلیم کردستان عراق می‌افتاد این بود که ما دستکم سه میلیون نفر مهاجر خواهیم داشت. جمعیت استان آذربایجان غربی سه میلیون و 600 هزار نفر است اگر این تعداد آواره وارد کشور می‌شدند همه آذربایجان غربی و شرقی و زنجان تحت شعاع قرار می‌گرفت و تبعات اقتصادی و اجتماعی وحشتناکی در پی داشت. علاوه بر اینها؛ داعش هم در سردشت، اشنویه و پیرانشهر با ما هم مرز می‌شد.

 وی عنوان کرد: استان ما استانی است با مردمان عزیز که با همه ناملایمی‌ها ساختند و پای انقلاب ایستادند بنابراین، از تهران اجازه گرفتیم تا در اقلیم وارد عمل شویم. نیروهای ما با یک هواپیما ساعت 10 صبح وارد سلیمانیه شدند و مقابل داعش ایستادند و دو نفر شهید و 10 نفر نیز در این عملیات شهید شدند.

سردار شهسواری با تصریح اینکه “حضور نیروهای ما به فرماندهی سردار سلیمانی در اقلیم عراق؛ هم آنجا را از سقوط نجات داد و هم کشور ما را از خطر داعش رهانید” افزود: در اقلیم کردستان عراق همه نیروهای اقلیم کردستان که قرار بود در مقابل داعش ایستادگی کنند ماشین‌هایشان را در 50 متری خاکریز نگه داشته بودند تا در صورت سخت‌شدن شرایط فرار کنند! اولین کاری که فرماندهان ما کردند این بود که ماشین‌ها را 100 کیلومتر به عقب خاکریزها انتقال دادند.

اقتصاد بدون امنیت؛ ارمغان غرب برای اقلیم شمال عراق

فرمانده سپاه شهدا با اشاره به رشد اقتصادی ظاهری در اقلیم شمال عراق گفت: رشد اقتصادی اقلیم کردستان مقطعی است و تا اتفاقی می‌افتد شالوده‌هایش به هم می‌ریزد. در واقع یک رفاه بادکنکی به ارمغان آوردند که به‌محض نزدیک‌شدن داعش همه از بین رفت.

امنیت؛ ناموس کشور است

وی با هشدار درباره پناه گرفتن و جولان عناصر ضدانقلاب و زخم خورده از جمهوری اسلامی در اقلیم کردستان عراق از جمله احداث یک پایگاه بزرگ آمریکایی در 60 کیلومتری شهرستان پیرانشهر اقتدار نیروهای سپاه را در رصد و ضربه زدن به دشمن در عمق خاک عراق را یادآوری و اظهار کرد: پیش از موشک‌باران مقرهای ضدانقلاب در اقلیم عراق همه مسئولین شورای تأمین استان را دعوت کردیم و پهپادهایمان را به عمق 40 کیلومتری خاک عراق هدایت کردیم و مسئولین به‌صورت زنده لحظه موشک‌باران پایگاه‌های ضدانقلاب را مشاهده کردند و این یعنی اینکه ما در بحث امنیت با کسی شوخی نداریم چون امنیت را ناموس کشور می دانیم و حساب دشمنان را در آن‌سوی مرز می‌رسیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×