» اخبار استان » اشنویه » انباشت ۸۵۰هزار تن سیب آذربایجان‌غربی در سردخانه‌ها
اشنویه - اقتصادی - تازه های خبر
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی خبر داد:

انباشت ۸۵۰هزار تن سیب آذربایجان‌غربی در سردخانه‌ها

آذر 18, 1402 10

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: ۸۵۰هزار تن سیب درختی در سردخانه‌های استان انباشت شده است.

به گزارش «حرف رک» به نقل از «هه‌وال شنو»، خسرو شهبازی رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی اظهار داشت: ۴۳۰ هزار تن سیب صنعتی (درجه ۲ و زیر درختی) در استان از شهریورماه تاکنون تحویل کارخانه‌ها شده است.

وی افزود: ۸۵۰ هزار تن سیب‌درختی نیز در سردخانه‌های استان انباشت شده است و مقرر شده تا با روان‌سازی صادرات، محصولات استان دراسرع‌وقت صادر شود.

شهبازی گفت: سیب تولیدی آذربایجان غربی امسال از کیفیت بالایی برخوردار است و محصولات از نظر رنگ و طعم بهتر بوده و آفات و امراض کمتری را داشتند و شرایط اقلیمی نیز مهیا بود تا سیب خوبی تولید شود.

وی با اشاره به اینکه امسال ۱.۵ میلیون تن سیب‌درختی در استان تولید شد، اظهار کرد: هر ساله انباشت سیب صنعتی در کنار جاده‌های استان به‌خصوص در شهرهای ارومیه، مهاباد و اشنویه چهره نامناسبی ایجاد می‌کرد؛ ولی با یک برنامه‌ریزی به‌موقع، محصولات امسال به‌سرعت تحویل کارخانه‌ها شد و در حال تبدیل به پوره و کنسانتره هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: سیب صنعتی استان امسال به قیمت ۵۸ هزار ریال به کارخانه‌ها تحویل شد و کشاورزان نیز از قیمت خرید خرسند بودند.

شهبازی گفت: از مجموع ۱۲۲ هزار هکتار اراضی باغی آذربایجان غربی، حدود ۶۵ هزار هکتار به سیب اختصاص دارد و سالانه بین یک تا ۲ میلیون تن انواع میوه هسته‌دار و دانه‌دار در آذربایجان غربی تولید می‌شود که سیب بیشترین میزان تولید را به خود اختصاص داده است.

انتهای خبر/

منبع فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×