» پیشخوان » انتخابات بهترین راه‌حل برای حل مشکلات جامعه است
امام جمعه میاندوآب
پیشخوان - میاندوآب
امام‌جمعه میاندوآب:

انتخابات بهترین راه‌حل برای حل مشکلات جامعه است

دی 22, 1402 50

امام‌جمعه میاندوآب گفت: انتخابات بهترین راه‌حل برای حل مشکلات بوده و در سرنوشت جامعه بسیار تأثیرگذار است.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» به نقل از پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید حسن‌زاده در خطبه‌های نمازجمعه این هفته میاندوآب با اشاره به اهمیت موضوع انتخابات، اظهار کرد: امت اسلامی در هر کجا وارد صحنه شده‌اند، کار را درست و صحیح پیش برده‌اند.

امام‌جمعه میاندوآب افزود: بعد از انقلاب اسلامی، امامین انقلاب زمینه و مبنای مشارکت و حضور مردم در صحنه و تأثیرگذاری در سرنوشت خویش را فراهم کردند.

وی با بیان اینکه انتخابات در مقابل دیکتاتوری قرار دارد، گفت: بر خلاف انتخابات، هر کجا دیکتاتوری بوده، کار، درست و صحیح پیش نرفته است.

حسن‌زاده با اشاره به اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، تمام مسئولان کشور مستقیم یا غیرمستقیم توسط مردم انتخاب می‌شوند، تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره)، تمام امورات کشور به امت اسلامی واگذار شده و به طور متوسط هر سال یک انتخابات برگزار شده است.

امام‌جمعه میاندوآب با بیان اینکه انتخابات بهترین راه‌حل برای حل مشکلات جامعه است، اظهار کرد: انتخابات در سرنوشت جامعه بسیار تأثیرگذار است و لذا امت اسلامی باید در صحنه بوده و نقش ایفا کنند.

وی با تأکید بر اینکه بی‌خاصیت بودن در حکومت و جامعه اسلامی معنا ندارد، افزود: راهبرد امامین انقلاب نیز این بوده که امت اسلامی در صحنه باشند تا گمراهی ایجاد نشود.

حسن‌زاده با اشاره به اینکه فتنه و نقشه دشمن این است که رأی مردم را بی‌تأثیر نشان دهد، گفت: این فتنه و نقشه دشمن است درحالی‌که امامین انقلاب بر لزوم حضور در صحنه و مشارکت مردم بر سرنوشت خویش تأکید دارند.

امام‌جمعه میاندوآب با تأکید بر اینکه مردم نباید فریب توطئه و نیرنگ دشمن و منافقین داخلی را در کوچک جلوه‌دادن حضور مردم در مناسبت‌های مهم بخورند، تصریح کرد: اگر انتخابات تأثیری ندارد، پس چرا خودشان در آمریکا و برخی کشورها هر چهار سال انتخابات برگزار می‌کنند؟

وی گفت: اگر ایران به کشوری تأثیرگذار در دنیا تبدیل نشده است، چرا همیشه در ابتدای مباحث خود و جلساتشان از ایران و قدرت ایران حرف می‌زنند؟ چرا کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری آنها از هم اکنون علیه ایران صحبت می‌کنند؟

حسن‌زاده اظهار کرد: همه اینها دلیل بر این است که ایران به کشوری تأثیرگذار در دنیا تبدیل شده و برخلاف وارونه جلوه‌دادن عده‌ای، این آمریکا، رژیم صهیونیستی، استکبار جهانی و دست‌نشانده‌های آنان هستند که از قدرت ایران در هراس هستند.

امام‌جمعه میاندوآب در ادامه با تأکید بر اینکه راهبرد همه مسئولان، افراد صاحب‌منصب، صاحب‌نفوذ و تأثیرگذار حضور حداکثری در انتخابات است، افزود: به فرموده مقام معظم رهبری همه موظف هستند تا مردم را به حضور در انتخابات و ایستادگی در مقابل یاوه‌گویی‌های آمریکا دعوت کنند.

وی هم چنین با بیان اینکه قانون در خصوص تأیید، رد یا عدم احراز صلاحیت همه چیز را مشخص کرده و شایعه‌پراکنی در این زمینه توهین به شورای نگهبان و هیئت‌های نظارت است، گفت: همه باید مطیع قانون بوده و اگر کاندیدایی نیز به نتیجه معترض باشد آن را از راه قانونی پیگیری کرده و هیئت‌های نظارتی نیز موظف به بررسی هستند و لذا باید از شایعه‌پراکنی در این زمینه خودداری کرد.

حسن‌زاده بر لزوم رعایت اخلاق انتخاباتی نیز تأکید کرد و افزود: کاندیداها و طرف‌داران آنها باید از توهین، تهمت و تخریب شخصیت خودداری کرده و اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند.

امام‌جمعه میاندوآب هم چنین به حمله آمریکا و انگلیس به یمن اشاره کرد و گفت: یمن و حوثی‌ها هشدارهای لازم را به آمریکا و انگلیس داده و ما امت اسلامی نیز حمایت خود را از غزه و یمن اعلام و جنایت آشکار آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کنیم.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×