» اخبار استان » انتخابات وظیفه دینی و وطنی است
اخبار استان - تیتر یک - سیاسی
فرماندار ارومیه:

انتخابات وظیفه دینی و وطنی است

اسفند 7, 1402 10

فرماندار ارومیه گفت: انتخابات نه‌تنها یک حق شهروندی است که مردم بتوانند در تعیین سرنوشت خود و کشورشان مشارکت کنند، بلکه یک تکلیف دینی و وطنی است که مردم باید به‌عنوان یک وظیفه اسلامی و انقلابی انجام دهند.

غلامحسین عماری فرماندار ارومیه در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» با اشاره دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: هر کسی که به ایران و امنیت آن محبت دارد باید در انتخابات شرکت کند کسانی که در انتخابات حاضر می‌شوند، در واقع برای تثبیت اقتدار و امنیت کشور و خودشان می‌جنگند.

وی ادامه داد: انتخابات یکی از مهم‌ترین رکن‌های نظام جمهوری اسلامی ایران است که نشان‌دهندهٔ مردم‌سالاری دینی و حاکمیت قانون است.

فرماندار ارومیه تصریح کرد: انتخابات نه‌تنها یک حق شهروندی است که مردم بتوانند در تعیین سرنوشت خود و کشورشان مشارکت کنند، بلکه یک تکلیف دینی و وطنی است که مردم باید به‌عنوان یک وظیفه اسلامی و انقلابی انجام دهند.

عماری با تأکید بر رعایت قانون در فرایندهای انتخاباتی، گفت: مسئولین کمیته‌های انتخاباتی باید به ملاک عمل ما یعنی قانون پایبند باشند. وی افزود: کسانی که در انتخابات حضور پیدا می‌کنند، در واقع برای تقویت اقتدار و امنیت کشور و خودشان می‌جنگند.

وی بیان کرد: باتوجه‌به برنامه‌ریزی‌ها و زحمات همکاران، انتخابات بادقت و امنیت بالا برگزار می‌شود و در حدود 132 کاندیدا در حوزه انتخابیه ارومیه برای کسب سه صندلی نمایندگی مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی با یکدیگر رقابت می‌کنند و همچنین در ۱۱ اسفندماه انتخابات خبرگان رهبری نیز برگزار خواهد شد.

فرماندار ارومیه با بیان اینکه انتخابات شوروشوق کشور را تضمین می‌کند اذعان کرد: حضور حداکثری مردم در انتخابات، علاوه بر اینکه نشانهٔ انسجام، وحدت، همدلی و هم زبانی ملت ایران است، موجب افزایش اقتدار، اعتبار و امنیت کشور در برابر دشمنان است. حضور پرشور مردم در انتخابات، دفاع نرم و مؤثر از انقلاب اسلامی و آرمان‌های آن است که دشمنان را ناامید و مأیوس می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: مشارکت مردم در انتخابات، نه‌تنها برای انتخاب نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری است، بلکه برای حمایت از رهبری معظم انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است.
فرماندار ارومیه اضافه کرد: مدیریت شهری در انتخابات سال جاری بیش از ۵۰۰ نقطه از شهر را با دیوارهای سفید برای انتخابات مجلس و خبرگان آماده کرده است و این فضاها برای اطلاع‌رسانی استفاده خواهد شد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×