» اخبار استان » ماکو » انتقاد امام جمعه ماکو از اجرای ناقص “فول باک” در گمرک ماکو
ماکو

انتقاد امام جمعه ماکو از اجرای ناقص “فول باک” در گمرک ماکو

اردیبهشت 22, 1402 30

به گزارش حرف رُک به نقل از مرزداران، حجت‌الاسلام سید محمد هاشمی امام‌جمعه شهرستان ماکو در خطبه‌های عبادی و سیاسی نمازجمعه طرح فول باک کامیون‌ها را یکی از مهم‌ترین مطالبات مردمی عنوان کرده و گفت: طی چند ماه اخیر مسئولین شهرستانی و استانی برای پیشگیری از قاچاق سوخت طرح فول باک را برای کامیون‌های ترانزیت ایرانی اجرا می‌کنند که این طرح برای پیشگیری از قاچاق سوخت یک طرح بسیار خوبی است؛ اما اجرای این طرح معایبی نیز دارد که اگر اصلاح نشود، در حق مردم منطقه و رانندگان کامیون‌های ایرانی ظلم بزرگی می‌شود. اصلاح این نواقص از جملهٔ مطالبات مردم منطقه و رانندگان ترانزیت می‌باشد.

وی با اشاره به نواقصات طرح فول باک گفت: این طرح نواقصی دارد و باید اصلاح شود. اولاً این طرح باید در گمرکات کل کشور اجرا شود، و الا در طولانی‌مدت، تردد کامیون‌های ایرانی از بزرگ‌ترین مرز زمینی کشور کم خواهد شد. ثانیاً در تعیین قیمت فول باک گازوئیل در کلیهٔ مرزهای کشور، عدالت باید رعایت شود؛ چون اگر این اتفاق نیفتد، آسیبش را مردم منطقه خواهند دید و ثالثاً این طرح برای کامیون‌های کشور مقابل نیز اجرا شود. چون اگر این اتفاق نیفتد، سوخت توسط آنها قاچاق می‌شود، لذا قیمت سوخت آنها پایین می‌آید و نرخ حمل بار آنها پایین می‌آید و تاجر برای کامیون‌های ایرانی بار نمی‌دهد. این امر، به نفع کامیون‌های کشور مقابل و به ضرر کامیون‌های ایرانی خواهد بود.

امام‌جمعه ماکو تصریح کرد: متأسفانه برخی از مسئولین در گزارش‌های خود به مقامات بالا می‌گویند طرح فول باک، چند روز است که برای کامیون‌های کشور مقابل نیز اجرا می‌شود، اما در بررسی‌هایی که همراه امام‌جمعه پلدشت در روز چهارشنبه گذشته انجام شد و نهایتاً به این نتیجه رسیدیم که گزارش کاملاً کذب است.

وی با اشاره به اینکه بعضی از مسئولین به مقامات بالا گزارش کذب می‌دهند خاطرنشان ساخت این مسئولین با این کارشان می‌خواهند مردم را نسبت به‌نظام اسلامی و دولت سیزدهم بدبین می‌کنند، اما غافل از اینکه، مردم پایبند به‌نظام و رهبری هستند، اعتراض خودشان را تا زمانی که برای آنان پاسخ مثبت دهند، انجام خواهند داد، اما نسبت به‌نظام و رهبری بدبین نخواهند شد. دولت انقلابی سیزدهم نیز نباید اجازه بدهد تا یک عده نان این نظام را بخورند و به دست خود تیشه گرفته و بخواهند ریشهٔ این نظام را بکنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×