» اخبار استان » پیرانشهر » انتقام از عاملان حادثه کرمان خواسته مردم ایران
پیرانشهر - پیشخوان - گفتگو
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پیرانشهر مطرح کرد:

انتقام از عاملان حادثه کرمان خواسته مردم ایران

دی 16, 1402 60

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پیرانشهر گفت: عاملان حادثه کرمان بدانند که این فاجعه‌آفرینی پاسخ سختی در پی خواهد داشت؛ لذا انتقام از عاملان و آمران این عملیات وحشیانه قطعی خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی روژنیوز حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی محمدنژاد مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پیرانشهر در گفتگو با خبرنگار روژنیوز اظهار کرد: حادثه تروریستی که هم‌زمان با سالروز شهادت حاج‌قاسم سلیمانی به‌عنوان پرچم‌دار مبارزه با کفر و داعش صورت پذیرفت می‌تواند حاوی چند نکته مهم باشد. اولین نکته‌ای که قطعی و پذیرفته شده است این است که نیروهای تکفیری و عاملان و آمران اصلی این حادثه تروریستی کینه بسیاری از این سردار شهید به‌عنوان پرچم‌دار مبارزه با تکفیر و تروریسم داشته‌اند.

وی ادامه داد: از سویی دیگر این عملیات تروریستی در زمانی صورت می‌پذیرد که نیروهای تکفیری درون منطقه توان عملیاتی و قدرت سابق خود را به‌واسطه مجاهدت‌های سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی و مدافعان حرم ازدست‌داده‌اند و صرفاً می‌توانند دست به عملیات کور علیه مردم بی‌گناه بزنند.

محمدنژاد بیان کرد: مقطع زمانی سومی که باید مدنظر قرار بگیرد، شکست دشمن در احیای آشوب در سالگرد اغتشاشات ۱۴۰۱ از یک سو و نزدیک‌شدن به انتخابات اسفندماه از سوی دیگر، موجب شده است تا دشمن تلاش کند، با امنیتی‌سازی کشور و ایجاد التهاب، فضای عمومی جامعه را از حالت عادی خارج و امنیت عینی و ذهنی جامعه را مختل سازد.

وی در ادامه تصریح کرد: از علل تأکید بر امنیت به‌عنوان یکی از چهاراصل راهبردی انتخابات اسفندماه از سوی رهبر معظم انقلاب همین نکته می‌تواند باشد. مقطع چهارمی که باید از حیث زمانی در نظر گرفت این است که بنا به تعبیر رهبر انقلاب که رژیم صهیونیستی در طوفان الاقصی با شکست غیرقابل‌ترمیم مواجه شده است و عصبانی و ناراحت در پی گستراندن التهاب به منطقه و کاستن از فشار سنگین روی خود در غزه است.

محمدنژاد در خصوص عاملان حادثه تروریستی گفت: در حال حاضر که گروهک خون‌آشام و مزدور داعش مسئولیت حملات را پذیرفته، در تحلیل انجام این عملیات توسط داعش، دو عامل را می‌توان در حوادث تروریستی پدیدآمده در ایران مدنظر قرارداد که اولین موضوع عامل مباشر است و در اینجا عامل مباشر به معنای نیروی حاضر در عملیات تروریستی است. تجربیات سال‌های اخیر نشان می‌دهد که معمولاً از نیروهای تکفیری و تروریستی جهت انجام چنین عملیات وحشیانه‌ای استفاده می‌شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پیرانشهر در مورد عامل اصلی این حادثه تروریستی گفت: سطح تحلیلی در این حادثه بسی فراتر از دو سه عنصر مفلوک و به تعبیر رهبری، دست‌های خون‌آلوده به خون بی‌گناهان است. عامل ذاتی و علت‌العلل همه حادثه‌های تروریستی در منطقه را استکبار جهانی و صهیونیسم به علت دخیل بودن در ایجاد تفکر و ساختارهای تکفیری و راهبری آنها دانست.

وی با اشاره به عملیات تروریستی کرمان افزود: القای شکست اقتدار جمهوری اسلامی و درهم شکستن اقتدار نهادهای امنیتی کشور و شبهه آلود کردن فضای عمومی و دامن‌زدن به امنیت روانی جامعه باهدف القای ناکارآمدی نهادهای امنیتی و نیز امنیتی‌کردن فضای ایران خصوصاً پس از شکست پروژه تداوم آشوب در سالگرد اغتشاشات ۱۴۰۱ و در پیش بودن انتخابات اسفندماه از اهداف این عملیات بود و نیز می‌توان گفت سرپوش‌گذاشتن بر شکست استکبار جهانی، رژیم صهیونیستی و نیروهای تکفیری در مواجهه با نظام اسلامی در مدت اخیر خصوصاً در عملیات طوفان الاقصی و بحران‌زایی از سوی عاملان ذکر شده باهدف فرار از بحران موجود برای آنها از دیگر عوامل است.

این مقام مسئول در پایان اشاره کرد: نکته تحلیلی دیگری که باید در مواجهه با مخاطب در نظر گرفت این است که حادثه تروریستی پدیدآمده نه از سر قدرت و حاصل توان عملیاتی عاملان آن است؛ بلکه آن را می‌توان حاصل استیصال و ضعف دانست؛ لذا چنین حادثه تروریستی برای سرپوش‌گذاشتن بر این استیصال قلمداد می‌شود.

محمدنژاد گفت: دست‌های آلوده به خون بی‌گناهان و مغزهای مفسد و شرارت‌ها که آنان را به این گمراهی کشانده‌اند، از هم اکنون آماج قطعی سرکوب و مجازات عادلانه خواهند بود و بدانند که این فاجعه‌آفرینی پاسخ سختی در پی خواهد داشت؛ بنابراین انتقام از عاملان و آمران این عملیات وحشیانه قطعی خواهد بود.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×