» اقتصادی » انجام ۱۶۵ مورد بازدید از طرح‌های واگذاری اراضی ملی
اقتصادی - میاندوآب
معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب خبر داد:

انجام ۱۶۵ مورد بازدید از طرح‌های واگذاری اراضی ملی

اسفند 2, 1402 40

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: در راستای کنترل و نظارت بر روند اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی در اراضی ملی واگذار شده به اشخاص، کارشناسان جهاد کشاورزی از ابتدای امسال تعداد ۱۶۵ مورد بازدید را انجام داده‌اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» به نقل از پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، رضا مقدم با تأکید بر صیانت از اراضی و منابع ملی، اظهار کرد: در راستای صیانت از اراضی و منابع ملی، جهاد کشاورزی شهرستان میاندوآب برنامه‌های نظارتی را در دستور کار قرار دارد.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با بیان اینکه موضوعاتی مانند زمین‌خواری و تغییر اراضی کشاورزی و ملی در این زمینه مطرح است، افزود: در راستای جلوگیری از زمین‌خواری و به‌منظور کنترل و نظارت بر روند اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی در اراضی ملی واگذار شده به اشخاص، کارشناسان جهاد کشاورزی میاندوآب از ابتدای امسال تعداد ۱۶۵ مورد بازدید را انجام داده‌اند.

وی گفت: این تعداد بازرسی در بازه‌های زمانی مختلف در سطح ۲ هزار و ۴۲۹ هکتار، از عرصه‌های واگذار شده در اراضی کشاورزی شهرستان میاندوآب انجام‌گرفته است.

مقدم با اشاره به اینکه از بازدیدهای انجام‌گرفته، تعداد ۱۲۶ مورد به مساحت ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار مربوط به طرح‌های کشاورزی و وابسته به کشاورزی است، تصریح کرد: ۳۹ مورد از بازرسی‌ها در مجموع به مساحت ۲۹ هکتار نیز به طرح‌های غیرکشاورزی اختصاص‌یافته است.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب اظهار کرد: بر اساس ضوابط واگذاری از آغاز اجرای این قانون، به‌منظور اجرای ۲۴۲ طرح کشاورزی، وابسته به کشاورزی و غیرکشاورزی؛ از اراضی ملی، زمین در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

وی گفت: در ۵۴ مورد از اراضی ملی واگذار شده نیز با اجرای کامل طرح، منجر به انتقال قطعی مالکیت این اراضی به اشخاص شده و تعداد ۴۱ پرونده نیز به دلیل عدم اجرای کامل طرح، اراضی ملی از اشخاص خلع‌ید شده است.

مقدم تصریح کرد: در آخرین مورد نیز عقد قرارداد اجاره واگذاری اراضی ملی روستای ویس آقا، به مساحت ۵ هکتار و ۸۵۰۰ مترمربع، برای اجرای طرح علوفه کاری، در یکی از دفاتر ثبت‌اسناد رسمی این شهرستان انجام شد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×