» اخبار استان » سلماس » انهدام کارگاه تولید مواد محترقه در سلماس
سلماس
فرمانده انتظامی استان آذربایجان غربی:

انهدام کارگاه تولید مواد محترقه در سلماس

بهمن 26, 1402 10

فرمانده انتظامی استان آذربایجان غربی گفت: کارگاه تولید مواد محترقه غیرمجاز و خطرناک در شهرستان سلماس منهدم شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» به نقل از سلماس پیام، سردار رحیم جهانبخش فرمانده انتظامی استان آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران در تشریح این خبر گفت: در پی کسب خبری مبنی بر تولید و فروش مواد محترقه غیرمجاز و خطرناک توسط فردی در سطح شهرستان سلماس رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: مأموران با اقدام هوشمندانه و به‌کارگیری شیوه‌های فنی پلیسی ضمن شناسی شناسایی یک نفر فروشنده مواد محترقه غیرمجاز؛ یک کارگاه تولید و ساخت مواد محترقه دست‌ساز را در یکی از محلات در سطح شهر شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی در یک عملیات غافلگیرانه در بازرسی از محل تولید؛ مقدار ۲۶ کیلوگرم مواد اولیه منفجره دست‌ساز و وسایل مرتبط با آن کشف شد.

فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مرجع قضایی شد.

جهانبخش با بیان اینکه پلیس همیشه و در همه حال در کنار مردم است و مشارکت مردم در برقراری نظم و امنیت ضروری می‌باشد از شهروندان درخواست کرد نهایت همکاری را با پلیس برای حفظ سلامت و امنیت عمومی با نظارت بر رفتار فرزندان خود داشته باشند تا خاطره ناگواری بر آنها حادث نشود. مراقبت پلیس به‌تنهایی کافی نیست و لازم است که مردم به کمک پلیس بیایند و مواظب فرزندان خود باشند تا از رفتارهای پرخطر در این ایام دور باشند.

وی از والدین خواست تا فرزندان خود را از خطرات آتش و باروت آگاه کنند و در کنار فرزندانشان بوده و محیطی صمیمی برای آن‌ها ایجاد کنند.

فرمانده انتظامی استان آذربایجان غربی بیان کرد: مراقبت کنید تا فرزندانتان مواد آتش‌زا را در خانه نگهداری نکنند و حتی در صورت خرید مواد منفجره کم‌خطر در کنارشان باشید. آتش‌زدن مواد منفجره دست‌ساز و مواد آتش‌زا مانند کپسول گاز، لاستیک، بنزین، الکل و کاربیت همه ساله تعداد زیادی از هم‌وطنان را به کام مرگ برده یا باعث نقص‌عضو آنها شده است.

سردار جهانبخش در خاتمه از شهروندان درخواست کرد: کنترل و مراقبت بیشتری نسبت به جوانان و فرزندان خود داشته باشند تا دچار آسیب‌ها و خطرات احتمالی استفاده از مواد محترقه خطرناک نشوند و در صورت داشتن هرگونه اخبار و اطلاعاتی مبنی بر فروش و یا نگهداری مواد محترقه مراتب را دراسرع‌وقت به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ گزارش کنند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×