» پیشخوان » اِلمان کوه اورین به‌زودی رونمایی می‌شود
پیشخوان - خوی
عضو شورای شهر خوی:

اِلمان کوه اورین به‌زودی رونمایی می‌شود

خرداد 31, 1402 10

رئیس کمیسیون سیما و منظر شورای اسلامی شهر خوی از رونمایی اِلمان کوه اورین خبر داد.

به گزارش حرف رک الهام سادات مظلومی رئیس کمیسیون سیما و منظر شورای اسلامی شهر خوی در گفت‌وگو با خبرنگار آذرباخیش در تشریح این خبر گفت: کوه اورین را می‌توان نماد استقامت و استواری خوی نامید و براین‌اساس که هر سال همایشی با عنوان اورین برگزار می‌شود، شورای اسلامی شهر و شهرداری خوی در راستای ارج‌نهادن به این داشته ارزشمند، اِلمان کوه اورین که تصویری از یک کوهنورد خواهد بود آماده رونمایی و نصب خواهد کرد.

وی در ادامه اظهار کرد: هم‌زمان با برگزاری همایش اورین، طرح کلی این اِلمان با حضور اصحاب رسانه و مطبوعات رونمایی خواهد شد و طی روزهای آتی در محلی که از قبل پیش‌بینی‌شده است نصب خواهد شد.

مظلومی افزود: در کنار اِلمان اورین، سایر اِلمان نیز بر اساس آثار و داشته‌های سرزمینی خوی، باسیاست گذاری شورای اسلامی شهر، در نقاط مختلف شهری نصب خواهد شد.

کوه اورین با ارتفاع ۳۶۲۲ متر بلندترین کوه شهرستان خوی (بام خوی) و بلندترین قله استان آذربایجان غربی و نوزدهمین کوه بلند بین بلندترین قله استان‌های ایران در شمال غربی‌ترین نقطه از این شهر با ۴۲ کیلومتر فاصله و در حدفاصل بخش صفائیه و قطور در مختصات جغرافیایی به طول ۳۳٫۴۴ و عرض جغرافیایی ۳۳٫۳۸ واقع گردیده است.

کوه اورین یکی از قله‌های سرسبز و مرتفع کشور است که هرساله در پایان فصل بهار همایش ورزش همگانی با حضور شرکت‌کنندگانی از سراسر کشور در دامنه‌های کوه اورین برگزار می‌شود.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×