» اخبار استان » ارومیه » محورهای مواصلاتی آذربایجان‌ غربی لغزنده است
ارومیه - پیشخوان - گفتگو
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی:

محورهای مواصلاتی آذربایجان‌ غربی لغزنده است

دی 16, 1402 50

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: هم‌اکنون بیشتر جاده‌های استان به دلیل بارش برف و باران لغزنده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» ایرج دست‌نشان در گفتگو با خبرنگار درناسسی با اشاره به وضعیت جوی و تردد در محورهای مواصلاتی استان آذربایجان غربی و بر اساس گزارشات ارسالی اظهار کرد: در محورهای مهاباد – سردشت، میاندوآب – شاهین‌دژ، شاهین‌دژ – تکاب، اشنویه، شاهین‌دژ – بوکان؛ خوی – رازی؛ خوی – چالدران و ماکو شاهد بارش برف‌وباران هستیم.

وی با اشاره به عملیات راهداری در این مناطق عنوان کرد: تعداد ۱۵ ماشین‌آلات در عملیات برف‌روبی و تعداد ۳۰ نفر در محورهای مواصلاتی راهدار فعالیت می‌کنند.

دست‌نشان عنوان کرد: شن و ماسه مصرفی در عملیات راهداری بیش از ۲۰۰ تن و عملیات برف‌روبی در محورهای مواصلاتی استان بیش از ۳۰۰ کیلومتر انجام شده است.

مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل آذربایجان‌غربی یادآور شد: مدت‌زمان بارش برف، میانگین استانی نزدیک به نزدیک به ۱۵ ساعت و تاکنون بیش از ۳۵ خودرو گرفتار شده در برف آزاد شده است.

بیشترین بارش در شهرستان‌های پیرانشهر و سردشت به ترتیب ۱۲٫۶ و ۱۲٫۳ میلیمتر بوده و میزان بارش در پل میان‌گذر ۱۱ میلیمتر بوده است.

خاطرنشان می‌شود بر اساس بررسی نقشه‌های پیش‌بینی و پیش‌یابی با فعالیت امواج تراز میانی شاهد بارش باران و برف همراه با وزش باد در نقاط مختلف استان خواهیم بود. و باتوجه‌ به شدت بارش‌ها احتمال کولاک برف در جاده‌های استان، کاهش دید، آب‌گرفتگی معابر و لغزندگی جاده‌ها وجود دارد. از امشب شاهد کاهش دمایی پنج‌درجه‌ای در استان خواهیم بود که لازم است تدابیر لازم برای کاهش مصرف انرژی و مدیریت آن لحاظ شود.

یادآور می‌شود می‌شود خوی گرم‌ترین شهرستان با ۱۵ درجه سانتی‌گراد و چالدران منفی دو درجه سردترین شهر استان گزارش شده است. تا روز چهارشنبه با پدیده خاصی مواجه نخواهیم بود.

خودداری از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها مسیل‌ها و اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، اجتناب از سفرهای غیر ضرور و احتیاط در ترددهای شهری و جاده‌ای و تجهیز خودروها به لوازم زمستانی نیز از موارد مهمی است که باید تدابیر مربوط با آنها به‌کار بسته شود.

انتهای خبر /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×