» اجتماعی » بارش برف و مه‌گرفتگی در محورهای مواصلاتی آذربایجان غربی
اجتماعی - پیشخوان - گفتگو
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی:

بارش برف و مه‌گرفتگی در محورهای مواصلاتی آذربایجان غربی

دی 23, 1402 40

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی از بارش برف و مه‌گرفتگی در برخی محورهای مواصلاتی آذربایجان غربی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی « حرف رک» ایرج دست‌نشان در گفتگو با خبرنگار درناسسی با اشاره به آخرین وضعیت جوی و تردد در محورهای مواصلاتی استان آذربایجان غربی اظهار کرد: بر اساس اطلاعات واصله و گزارشات همکاران راهداری تردد در محورهای مواصلاتی استان به‌صورت روان بوده و هیچ‌گونه محدودیت در راه‌ها گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه در برخی جاده‌ها شاهد بارش برف‌وباران هستیم عنوان کرد: بارش برف و مه‌گرفتگی در گردنه‌های مایین بلاغ و زمزیران، بارش برف در محورهای تمرچین، شاهین‌دژ – تکاب، پیرانشهر – سردشت هستیم لازم است رانندگان برای تردد در این مسیر نکات ایمنی را رعایت کنند.

دست‌نشان افزود: تردد بدون زنجیرچرخ در محورهای درگیر بارش امکان‌پذیر نیست؛ لذا از هم استانی‌های عزیز درخواست می‌شود در صورت سفر زنجیرچرخ به همراه داشته و از سالم‌بودن سیستم گرمایشی خود اطمینان حاصل فرمایند.

وی باتوجه‌به درگیر بودن تعداد ۴۵ دستگاه خودرو سنگین در عملیات برف‌روبی گفت: نزدیک به ۷۰۰ تن شن و ماسه در جاده‌های استان به‌منظور جلوگیری از لیزخوردن خودرو ها استفاده شده است و مشکلی از بابت انسداد راه‌ها نداشتیم.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی از برف‌روبی بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.
دست‌نشان عنوان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته به طور میانگین در تمام محورهای مواصلاتی مدت‌زمان بارش برف، میانگین استانی نزدیک به نزدیک به ۷۰ ساعت
بوده است.

دست‌نشان یادآور شد: درحال حاضر تعداد روستاهای مسدود ۱۷ روستا و تعداد محورهای روستائی بازگشائی شده ۶۵ روستا گزارش شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در تشریح نحوه اطلاع از وضعیت راه‌ها گفت: کارشناسان اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان به‌صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی شماره‌تلفن ۱۴۱ هستند و کاربران جاده‌ای می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن و سامانه ۱۴۱ به‌صورت آنلاین و از طریق دوربین‌های پایش تصویری استان که در اختیار کاربران نیز قرار می‌گیرد استفاده کنند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×