» اخبار استان » بارش تگرگ ۱۰ میلیارد تومان به کشاورزان چالدرانی خسارت وارد کرد
اخبار استان - اقتصادی - پیشخوان - تیتر یک - گفتگو
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

بارش تگرگ ۱۰ میلیارد تومان به کشاورزان چالدرانی خسارت وارد کرد

خرداد 29, 1402 20

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: بارش تگرگ در چالدران بیش از ۱۰ میلیارد تومان خسارت به کشاورزان این شهرستان وارد کرد.

خسرو شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگار حرف رک؛ با بیان اینکه روز گذشته بارش تگرگ در شهرستان چالدران خسارات زیادی را به کشاورزان وارد کرده است، اظهار کرد: بارش باران و تگرگ بیشتر در بخش مرکزی چالدران، روستاهای گشابلاغ اولیا و حسن‌کندی بود.

وی تصریح کرد: وسعت خسارت تگرگ حدود ۱۷۰ هکتار بوده که کارشناسان جهاد کشاورزی میزان خسارت را سه میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی عنوان کرد: همچنین ۲۰ هکتار از باغات سیب‌درختی، بادام، گردو و گیلاس دچار خسارت شدید شده‌اند.

وی تصریح کرد: کارشناسان جهاد کشاورزی استان میزان خسارت به باغات شهرستان چالدران را چهار میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

شهبازی بیان کرد: همچنین در اثر جاری‌شدن سیل پنج میلیارد ریال به ابنیه‌های فنی چایپاره به چالدران خسارت وارد شده است.

وی گفت: طی هفته گذشته به ۵۰۰ هکتار از اراضی شهرستان چالدران بر اثر بارش شدید تگرگ خسارت ۹ میلیاردتومانی وارد شده است.

به گزارش حرف رک؛ در روزهای اخیر بارش شدید باران و تگرگ به همراه جاری‌شدن سیل، خسارت‌های زیادی را به کشاورزان مناطق شمالی آذربایجان غربی در شهرهای چالدران و چایپاره وارد کرده است.

آذربایجان غربی در طبقه‌بندی استان‌های کشور از لحاظ مخاطرات طبیعی جزو مناطق پرمخاطره و بحرانی است و در اکثر فصول سال، سیل‌های مهیب به دنبال بارش باران و نزولات آسمانی در این منطقه کوهستانی جاری می‌شود.

وجود مناطق کوهستانی و بارش‌های شدید باران و تگرگ در برخی فصول سال از آذربایجان غربی استانی سیل‌خیز ساخته که همه ساله خسارات مادی و معنوی زیادی را اهالی آن متحمل می‌شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×