» اجتماعی » بازدید مقامات قضایی آذربایجان‌غربی از معدن چورس چایپاره
اجتماعی - اخبار استان - اقتصادی - تازه های خبر - تیتر یک - چایپاره
در چایپاره رخ داد،

بازدید مقامات قضایی آذربایجان‌غربی از معدن چورس چایپاره

دی 17, 1402 40

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی به همراه دادستان استان طی بازدیدی از معدن چورس چایپاره، حل مشکلات این معدن را در دستور کار خود قرار دادند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» به نقل از پایگاه خبری تحلیلی چایپاره به‌روز ناصر عتباتی رئیس‌کل دادگستری آذربایجان غربی به همراه مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و مسئولان قضایی و اجرایی چایپاره امروز صبح در پنجمین برنامه سفر کاری خود به این شهرستان از محل معدن تراورتن چورس بازدید کردند.

عتباتی در این بازدید از نزدیک، محلی که قرار است معدن تراورتن چورس در آن احداث گردد مشاهده و در گفتگویی که با بهره‌بردار این معدن داشت در جریان مشکلات که ممانعت اهالی از احداث آن به دلیل نگرانی از آثار احتمالی منفی زیست‌محیطی آن است قرار گرفت.

 رئیس دادگستری کل استان آذربایجان غربی در حاشیه بازدید از این معدن در گفتگو با خبرنگاران گفت: در سالی که به فرموده رهبر معظم انقلاب به نام مهار تورم رشد تولید نام‌گرفته یکی از اولویت‌ها و برنامه‌های دستگاه قضایی حمایت همه‌جانبه از تولید و فعالان اقتصادی است.

وی با اشاره به اینکه اولویت مسئولان در این مناطق باید اشتغال‌زایی برای مردم منطقه باشد، بر انجام مسئولیت اجتماعی و ارائه خدمات برای مردم منطقه تأکید کرد و دستور طرح مشکلات پیشروی شروع به کار این معدن در کارگروه حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری استان با حضور مسئولان مربوطه، شورای شهر، دهیار و تعدادی از ریش‌سفیدان این منطقه را صادر کرد.

 عتباتی تأکید کرد: حمایت‌های دستگاه قضائی از واحدهای تولیدی و مجموعه‌های اقتصادی به‌منظور حفظ اشتغال موجود و تداوم معیشت کارکنان این مجموعه‌ها در چارچوب قوانین و مقررات و در راستای اولویت‌های قوه قضاییه مبنی لزوم رشد تولید انجام می‌شود.

 وی با اشاره به‌ضرورت سرمایه‌گذاری شرکت ایمیدرو در معادن شهرستان خواستار بروزرسانی قوانین مربوط به معدن شد و اظهار داشت: باتوجه‌به اتمام بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه در دولت و تقدیم به مجلس خواستار اصلاح جزء ۴ بند الف ماده ۴۳ برنامه ششم جهت متمرکزشدن گردش مالی معادن در شهرستان‌ها شد.

وی در پایان با بیان اینکه این معدن تمامی مجوزهای قانونی را اخذ نموده است گفت: این معدن اشتغال‌زایی بیش از ۵۰ نفر را در ابتدای کار برای اهالی منطقه خواهد داشت لذا می‌طلبد که مورد حمایت قرار بگیرد.

شایان‌ذکر است عتباتی و مجیدی همراه مسئولین شهرستان چایپاره در مسیر این معدن با حضور در مزار شهید گمنام آرمیده در روستای تاریخی چورس با قرائت فاتحه به مقام شهدا ادای احترام کردند.

 لازم به ذکر است شهرستان چایپاره دارای ۳۷ معدن در انواع مرمریت، تراورتن، مرمر، کروم، سنگ لاشه و گچ است که ۲۰ معدن از این معادن، فعال است و بیش از ۳۰۰ نفر در آن مشغول به کار هستند.

 

انتهای خبر/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×