» اخبار استان » بازرسی از بازار شب یلدا در آذربایجان‌غربی آغاز شد
اخبار استان - اقتصادی - پیشخوان - گفتگو
مدیر توسعه مدیر بازرسی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی:

بازرسی از بازار شب یلدا در آذربایجان‌غربی آغاز شد

آذر 20, 1402 30

مدیر بازرسی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: بازرسی اکیپ‌های تشدید نظارت و پایش بازار اقلام اساسی و پرمصرف شب یلدا در استان از شنبه آغاز شده و تا اول دی‌ماه ادامه دارد.

قادر شهسواری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» اظهار کرد: نظارت بر اقلام اساسی شب یلدا از ۱۸ آذر ماه در استان آغاز و تا اول دی ماه نیز ادامه دارد.

وی تصریح کرد: این نظارت بر بازار میوه هایی مانند هندوانه ، انار و مرکبات و  آجیل شب یلدا انجام می‌شود و چنانچه این محصولات با قیمت های بالاتری از نرخ مصوب  اعلامی سازمان حمایت مصرف‌کننده و تولید‌کننده به فروش برسد برای متخلفان پرونده تشکیل و به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال می‌شود.

شهسواری با بیان اینکه گزارش‌های مردمی نقش مهمی در نظارت‌ها ایفا می‌کند، افزود: ۳۵ اکیپ بازرسی به منظور جلوگیری از تخلفات احتمالی در سطح بازار فعالیت و نظارت و بازرسی انجام می‌دهند.

مدیر بازرسی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه صیانت از سفره مردم و آرامش در تأمین و تدارک کالاهای اساسی جزو اولویت‌های قرارگاه تأمین امنیت غذایی در استان است، ادامه داد: همه اقلام موردنیاز به‌وفور در بازار موجود است و هیچ‌گونه کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

وی گفت: اصناف مکلف به درج قیمت و صدور فاکتور به مشتریان و نیز ارائه فاکتور خرید به بازرسان جهت کنترل قیمت‌ها هستند و در غیر این صورت تحت عنوان واحد متخلف به مراجع قضایی و نظارتی معرفی خواهند شد.

شهسوار تصریح کرد: از شهروندان درخواست می‌‌شود هر گونه تخلفات صنفی اعم از گران‌فروشی، کم‌فروشی، درج‌نکردن قیمت و رعایت‌نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی، احتکار و سایر موارد را به سامانه پاسخگویی ۱۸۶۶ جهاد کشاورزی، ۱۲۴ سازمان صمت یا ۱۳۵ تعزیرات حکومتی گزارش دهند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×