» اجتماعی » باسوادی ارمغان انقلاب برای زنان ایرانی / فرهنگ تشکیل خانواده ترویج شود
اجتماعی - ارومیه - تیتر یک - گفتگو

باسوادی ارمغان انقلاب برای زنان ایرانی / فرهنگ تشکیل خانواده ترویج شود

خرداد 2, 1402 60

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان گفت: در دوران قبل از انقلاب نرخ بی‌سوادی در کشور بسیار بالا اما در حال حاضر به برکت انقلاب اسلامی و ارج‌نهادن به مقام زن نرخ بی‌سوادی در بین بانوان میهن اسلامی نسبت به کشورهای مسلمان کاهش‌یافته است.

به گزارش پایگاه خبری حرف‌رک به نقل از اروم tv، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عسگر دیرباز با اشاره دهه کرامت اظهار کرد: باتوجه‌به دهه کرامت جشن‌ها و مجالس بسیار خوبی در سطح کشور برگزار می‌شود که برای ارتقای فرهنگی جامعه و معرفت مردم شریف ایران نسبت به اهل‌بیت بسیار تأثیرگذار است.

 

وی تصریح کرد: حضرت معصومه برای اینکه زمینه‌ای برای تشکیل خانواده برای ایشان فراهم نشد و از دنیا رفتند به همین مناسبت روز میلاد این بانوانی بزرگوار را روز دختر نامیدند و به همین مناسبت فرصتی فراهم شده است که از دختران جامعه تجلیل به عمل آید.

 

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه این قشر از دختران ما نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند در جامعه بسیار تأثیرگذار هستند و موردتوجه تمام اقشار جامعه قرار دارند .

دیرباز با اشاره به تحولات جهانی عنوان کرد: منشأ تحولات در کشور ما انقلاب اسلامی بوده و این باعث شده جایگاه بانوان ایرانی به برکت ظهور انقلاب اسلامی ارتقا پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه در دوران قبل از انقلاب نرخ بی‌سوادی در کشور بسیار بالا بوده است عنوان کرد: در حال حاضر به برکت انقلاب اسلامی و ارج‌نهادن به مقام زن نرخ بی‌سوادی در بین بانوان میهن اسلامی نسبت به کشورهای مسلمان کاهش‌یافته و در زمینه باسوادی بانوان ایرانی جز کشورهای اول در منطقه هستیم.

دیرباز تصریح کرد: بعد از انقلاب جایگاه و مقام زن در بین خانواده نیز افزایش‌یافته و بانوان به‌عنوان مدیر و مربی اصلی نسل آینده معرفی می‌شود و تلاش‌های زیادی در افزایش سطح آگاهی و اطلاعات مادران در خصوص تربیت صحیح و کامل فرزندان و نسل آینده انجام شده است.

 

وی با اشاره به عفت، حجاب و حیا بانوان ایرانی یادآور شد: باتوجه‌به پیروزی انقلاب اسلامی قدم‌های بسیار مؤثری در خصوص عفت و حجاب بانوان ایرانی برداشته شده است در این راستا باتوجه‌به رسانه‌های غربی متوجه می‌شویم که صدای اعتراض بسیاری از بانوان بالا رفته چرا که مورد تعرض قرار گرفته‌اند.

 

دیرباز عنوان کرد: در جوامع غربی عدم رعایت پوشش مناسب و کمبود ایمان و تقوا، خویشتن‌داری مردان باعث شده است احترام انسانی بانوان را نگه نداشته و کم‌رنگ شده و آزار و اذیت بانوان در چنین جوامعی افزایش می‌یابد .

 

وی با بیان اینکه در جامعه باتوجه‌به ظهور انقلاب اسلامی و ایمان در بین مردمان، بروز مشکلاتی مانند تعرض بسیار کم‌رنگ است گفت: در حال حاضر نیز عده‌ای از بیگانگان و فریب‌خوردگان اگر نخواهند عفت و پوشش عمومی و حجاب مناسب را رعایت کنند ما هم مانند جوامع دیگر سراشیبی سقوط را پیموده و به انتهای دره سقوط خواهیم کرد.

 

دیرباز تأکید کرد: برای ارتقای جایگاه بانوان باید همگان دست‌به‌دست هم داده و مدافع حفظ حریم خانواده و پوشش مناسب باشیم .

 

وی افزود: در جامعه کنونی برای ممانعت از بروز برخی مشکلات و آسیب‌های اجتماعی لازم است امر ازدواج تسریع یابد و لازم است برنامه جامع و هماهنگی لازم برای تسهیل در امر ازدواج جوانان انجام پذیرد.

 

دیرباز خاطرنشان کرد: ازدواج قبل از اینکه مسئله اقتصادی باشد یک موضوع فرهنگی بود و بایستی فرهنگ تشکیل خانواده در جامعه ترویج پیدا کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×