» اخبار استان » بوکان » بانک‌ها مقصر توسعه نیافتگی شهرهای محروم هستند
بوکان - پیشخوان
وزیر اقتصاد و دارایی در بوکان:

بانک‌ها مقصر توسعه نیافتگی شهرهای محروم هستند

خرداد 5, 1402 50

وزیر اقتصاد گفت: بعضی بانک‌ها به‌جای اعطای تسهیلات سرمایه‌گذاری به شهرستان‌های کم‌برخوردار اعتبارات خود را در مکان‌های دیگر هزینه می‌کنند.

به گزارش حرف رک به نقل از کانی پرس؛ سید احسان خاندوزی روز جمعه در جلسه شورای اداری شهرستان بوکان اظهار کرد: اعتبارات بانک‌ها محدود است و درخواست‌ها و تقاضاهای فعالان اقتصادی بیشتر از منابع آنان است به همین دلیل باید پرداخت اعتبارات اولویت‌بندی شود.

وی در خصوص برخی نارضایتی‌ها در مسئله مالیات نیز افزود: هدف از اخذ مالیات کسب درآمد برای دولت نیست؛ بلکه هدف از آن مشارکت و جلب رضایت مودیان است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: ادارات امور مالیاتی نسبت به تقسیط مالیات‌ها اقدام کنند البته در این بخش به اهمیت سرمایه‌گذاری در مناطق مختلف توجه شود.

وی اضافه کرد: باتوجه‌به درخواست مسئولان بوکان مبنی بر راه‌اندازی اتاق بازرگانی مشترک با اقلیم کردستان عراق از این درخواست استقبال می‌کنیم.

خاندوزی با اشاره به کم‌کاری بعضی بانک‌ها در ارائه تسهیلات گفت: متأسفانه بعضی از بانک‌ها به‌جای اعطای تسهیلات سرمایه‌گذاری به حوزه شهرستان‌های کم‌برخوردار ردیف اعتبارات خود را در مکان‌های دیگری هزینه می‌کنند که این مهم سبب عدم توسعه‌یافتگی شهرها بخصوص در نوارهای مرزی کشور شده است.

وی افزود: مجموعه نیازهای موجود جهت سطح توسعه‌یافتگی در بوکان نیازمند کمک و همراهی دولت است تا اینکه بخواهد نگاه کسب درآمد بر این شهرستان را داشته باشد.

وزیر اقتصادی کابینه دولت سیزدهم ادامه داد: ما تلاش خواهیم کرد تمام بخش‌های صنعتی که سال گذشته دچار خسارت شدند از تسهیلات ویژه بانکی برای ترمیم وضعیت خود بهره گیرند.

خاندوزی عنوان کرد: بی‌تردید نگاه دولت به حوزه اقتصاد به‌ویژه سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی نگاهی ویژه همراه با مساعدت و رضایت است.

وی تصریح کرد: در این مهم برنامه‌های ویژه‌ای در حال انجام است تا سرمایه‌گذاران مطمئن باشند که دولت توجه ویژه‌ای به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به‌ویژه در شهرهای کمتر توسعه‌یافته دارد.

وزیر اقتصادی و داری با اشاره به درخواست احداث اداره گمرکات بوکان عنوان کرد: احداث اداره گمرکات در بوکان نیاز به مقدمه و نیاز دارد؛ زیرا متأسفانه اکنون بیش از ۸ سال است که در جذب کارکنان و تجهیزات گمرکی کشور دچار تاخیر هستیم.

وی در همین خصوص ادامه داد: هم اکنون در بعضی از شهرها باسابقه ۵۰ساله ادارات گمرکات به علت کمبود نیرو دچار چالش‌های جدی هستیم هرچند با اداره استخدامی کشور مکاتباتی انجام شده و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک ردیف اعتباری ویژه‌ای برای این مهم در اختیار دولت قرار گیرد.

خاندوزی به وضعیت رتبه‌بندی بانک‌ها نیز اشاره کرد و گفت: رتبه‌بندی اعتباری بانک‌ها یکی از نقاط ضعف و مشکل‌دار است که گلایه تولیدکنندگان، صاحبان صنایع و سرمایه‌گذاران بخش اقتصادی به حق می‌باشد، هرچند دولت دوازدهم از ابتدا نگاه ویژه‌ای به این حوزه داشته و ابلاغیه‌ها و دستورالعمل‌های نیز به بانک‌ها ارسال شده است.

وی تصریح کرد: دولت سیزدهم برای اولین‌بار سعی دارد با ایجاد پایگاه اعتبارسنجی فعالان اقتصادی سعی دارد برای تمامی سرمایه‌گذارانی که هیچ‌گونه فعالیت بانکی هم داشته‌اند از روی متغیرها و شاخص‌های دیگر اقتصادی رتبه اعتباری صادر کند.

سید احسان خاندوزی افزود: با آغاز به کار این شبکه، بانک‌های کشور مکلف خواهند شد به‌جای این همه تضمین سخت‌گیرانه از طریق شبکه اعتبارسنجی به فعالان این حوزه کمک کنند.

وی در پایان گفت: دولت امیدوار است تا پایان تابستان شاهد راه‌اندازی درگاه باشیم که برای اولین‌بار در تاریخ اقتصادی کشور راه‌اندازی شود

در ادامه این جلسه تعدادی از فعالان اقتصادی بوکان مشکلات خود را بیان کردند.

 

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×