» اخبار استان » اشنویه » باید جهان را از رنج مردم سردشت آگاه کنیم
اشنویه
فعال سیاسی آذربایجان غربی عنوان کرد:

باید جهان را از رنج مردم سردشت آگاه کنیم

تیر 8, 1402 زمان مطالعه: 2 30

فعال سیاسی آذربایجان غربی می‌گوید باگذشت 36 سال از بمباران شیمیایی سردشت مردم این شهر هنوز در عذاب‌اند و باید جهان را از این وضع آگاه کنیم.

به گزارش پایگاه خبری حرف رک؛ حامد جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار شنو خبر گفت: سردشت هفتم تیرماه سال ۶۶ در اوج جنگ ایران و عراق بمباران شیمیایی شد و با گذشت بیش از سه دهه از این فاجعه مردم این شهر هنوز با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند و همچنان از عوارض آن رنج می‌برند.

وی تصریح کرد: هر چند در اثر چهار بار بمباران هوایی رژیم بعث عراق در سال ۶۶، بیش از 100 نفر از مردم بی گناه و مظلوم این شهر به شهادت رسیدند اما هزاران نفر هم به دلیل آثار زیانبار گاز خردل با گذشت ۳۵ سال هنوز تاوان این جنایت انسانی را پس می‌دهند.

این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: استفاده از سلاح‌های شیمیایی از طرف رژیم بعث در شرایطی صورت گرفت که عراق جزو ۱۲۰ کشور امضا کننده پروتکل ژنو در ارتباط با منع استفاده از سلاح‌های سمی، خفه کننده و ترکیبات باکتریولوژیک بود.

جعفری در ادامه اظهار کرد: بمباران شیمیایی شهر مرزی سردشت فجیع‌ترین تهاجم شیمیایی بود که آثار و پیامد منفی فراوانی را به دنبال آورد که با کمال تأسف این تبعات منفی و ننگین همچنان ادامه دارد و جسم وجان‌هایی را دستخوش ناراحتی و آلام کرده است و به یقین تصویر این جنایت هیچ‌گاه از حافظه تاریخی این ملت و دیگر آزاداندیشان جهان فراموش نخواهد شد.

وی تصریح کرد: لازم است در مورد جنایات جنگی علیه مردم ما با بمب شیمیایی که اثرات آن پس از ده‌ها سال گذشت از پایان جنگ همچنان باقی است در محافل بین المللی حرف بزنیم و جهان را از آن آگاه کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×