» اخبار استان » با انتخاب اصلح دشمنان را ناکارآمد کنیم
اخبار استان - تیتر یک - سیاسی
امام جمعه ارومیه :

با انتخاب اصلح دشمنان را ناکارآمد کنیم

اسفند 4, 1402 40

امام جمعه ارومیه گفت: با حضور قوی و پر قدرت خود در انتخابات به دشمنان اجازه عرضه اندام ندهیم و باتوجه‌به حضور افراد باسواد و نخبگان در انتخابات، باید با انتخاب اصلح و متخصص شرایطی را فراهم کنیم که مشکلات جامعه مرتفع شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی و امام‌جمعه ارومیه در آیین عبادی سیاسی نمازجمعه ارومیه، با توجه فضیلت ایام شعبانیه و میلاد امام‌زمان (عج)، به مردم توصیه کرد که با اصلاح رفتار و تقوای الهی زندگی کنند و اخلاق اسلامی را در جامعه گسترش دهند.

وی گفت: باید برای آمادگی برای ظهور حضرت ولی‌عصر (عج) تلاش کنیم و این آمادگی را در عمل مسئولان و مردم نشان دهیم.

امام‌جمعه ارومیه افزود: باید به عهد و پیمان خود با صاحب‌زمان وفا کنیم و هر روز دعای عهد را بخوانیم و عهد و پیمان خود را با امام‌زمان (عج) تجدید کنیم.

وی با اشاره به مسابقات بین‌المللی قرآن کریم و دیدار رهبری گفت: مقام معظم رهبری فرمودند قرآن را به‌خاطر قرآن و تبلیغ قرآن بخوانید. وی اظهار داشت: هر چه می‌توانید قرآن بخوانید و تدبر کنید. امام علی (ع) می‌فرمایند من قرآن ناطق هستم و از قرآن خبر می‌دهم. درمان دردهای شما در قرآن است.

سید قریشی گفت: قرآن به ما می‌گوید درگذشته چه اتفاقی افتاده است و در آینده چه خواهد شد. قرآن ما را به زندگی منظم و نظم اجتماعی و سعادت دنیا و آخرت دعوت می‌کند. قرآن بخوانید. وی انتقاد کرد: سران ممالک اسلامی متأسفانه به قرآن عمل نمی‌کنند. قرآن اسلام را نورانی می‌کند و جامعه را اصلاح می‌کند. حضرت آقا فرمودند قرآن از مسئولان شکایت می‌کند که چرا به قرآن عمل نکردند. سران کشورهای اسلامی به قرآن عمل نمی‌کنند و از دشمنان تبعیت می‌کنند و آنان را الگوی خود قرار می‌دهند.

وی اضافه کرد: امکانات رژیم صهیونیستی را چه کسی تامین می‌کند؟ برخی مسلمانان اقدام به تامین این تجهیزات می‌کنند که بایستی در آخرت پاسخگو باشند و قرآن از آنان شکایت خواهد کرد. هرکسی با دشمنان دوستی کند و خود آنان نیز از کافران و یهودیان خواهد بود.

سید قریشی تأکید کرد: انتخابات برای همه واجب است که شرکت کنیم. مردم ایران در ۲۲ بهمن با حضور پرشور خود نشان دادند که به انقلاب و نظام اسلامی وفادارند.

وی بیان کرد: با حضور قوی و پر قدرت خود  در  انتخابات به دشمنان اجازه عرضه اندام ندهیم و باتوجه‌به حضور افراد باسواد و نخبگان در انتخابات، باید با انتخاب اصلح و متخصص شرایطی را فراهم کنیم که مشکلات جامعه مرتفع شود.

امام‌جمعه ارومیه تصریح کرد: کاندیداها در ایام تبلیغات ادب و احترام و اخلاق را مراعات کنند و با تخریب یکدیگر برکت انتخابات را خدشه‌دار نکنند.

وی گفت: با حضور حداکثری تنور انتخابات را داغ نگه دارید و با این اقدام مؤثری بهترین و اصلی‌ترین فرد را به مجلس بفرستید.

سید قریشی همچنین به مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی اشاره کرد و گفت: ایران اسلامی همواره در مقابل استکبار و تجاوزات آمریکا و رژیم صهیونیستی مقاومت کرده و کردار خود را بر اساس قرآن و سنت پیامبر (ص) و اهل‌بیت (ع) تنظیم کرده است.

وی افزود: ایران اسلامی همچنین به ملت‌های مظلوم و مستضعف جهان از جمله فلسطین، یمن، عراق، سوریه و لبنان حمایت می‌کند و از حقوق آنان دفاع می‌کند

امام جمعه ارومیه  گفت: ایران اسلامی با اتحاد و همدلی ملت و مسئولان و توکل به خداوند متعال می‌تواند هر چالش و تهدیدی را پشت سر بگذارد و به مقاصد عالیه خود برسند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×