» اجتماعی » بدحجابی و بی‌حجابی در نهادهای دولتی قابل قبول نیست
اجتماعی - پیشخوان

بدحجابی و بی‌حجابی در نهادهای دولتی قابل قبول نیست

اردیبهشت 17, 1402 80

به گزارش پایگاه خبری حرف‌رک، حجت‌الاسلام حسن محمدی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: گروه مردمی دختران انقلاب با اتخاذ راهبرد هوشمندانه در زمینه تبلیغ حجاب و امر به معروف و نهی از منکر، نشان دادند که کار فرهنگی درست و صحیح تاثیرگذار است.

وی تصریح کرد: تبلیغات اسلامی این آمادگی را دارد که فعالین حوزه عفاف و حجاب و مسائل دینی در صورت تمایل برای راه‌اندازی کانون فرهنگی تبلیغی، از آن‌ها حمایت کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه عنوان کرد: مسئله حجاب یک امر دینی و قانونی است و فعالیت جدی فرهنگی در این زمنیه را می‌طلبد و باید همه نهادها و مجموعه‌های دینی، مردمی و حاکمیتی وارد میدان شوند و این مسئله باید برای مردم تبیین شود که حجاب مخصوص بعد از اسلام نیست و قبل از اسلام هم زنان ایرانی دارای پوشش بودند.

وی با بیان این که حجاب مورد قبول همه ادیان و مذاهب الهی و برای حفاظت از زنان است، گفت: به تعبیر رهبری خیلی از زنانی که التزام عملی به حجاب کامل ندارند اهل دین و تضرع و ماه رمضان و دعا هستند لکن توجه به نقشه‌های دشمن و دستگاه‌های جاسوسی و امپراطوری رسانه‌ای دشمن ندارند و اگر بدانند بی‌حجابی و برداشتن روسری از سر آن‌ها مهم‌ترین هدف دشمن برای مقابله با ایران اسلامی است، قطعا تجدید نظر کرده و رعایت حجاب خواهند نمود.

حجت‌الاسلام محمدی بیان کرد: غرب برای پیشبرد اهداف خود در نظام سرمایه‌داری و کسب منافع مادی بیشتر، از صد سال قبل رویکرد استفاده ابزاری از زنان را در پیش گرفته است و در این راستا از کارهای خلاف شئون انسانی درآمد هنگفتی به دست می‌آورد و برهنه کردن زنان برای منافع نظام سرمایه‌داری یکی از اهداف غرب است و در این مسیر اسلام و انقلاب اسلامی را بزرگترین مانع خود می‌بیند.

وی با تاکید بر لزوم التزام ادارات، نهادها، سازمان و مجموعه‌های دولتی به امر حجاب افزود: باید همه مسئولان به امر فرهنگ‌سازی حجاب اهتمام داشته باشند و این قابل قبول نیست که مردم در مراجعه به ادارات، شهرداری، بیمارستان‌ها، بانک‌ها و دانشگاه با بدحجابی و بی‌حجابی مواجه شوند و مسئولان مدام در مصاحبه و سخنرانی‌های خود از لزوم حجاب مردم در خیابان‌ها سخن بگویند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه افزود: حجاب امروز مظلوم‌ترین مقوله فرهنگی در کشور است و در خیلی از ادارات بدان اهمیتی داده نمی‌شود، حتی جلساتی که برای فرهنگ و حجاب برگزار می‌شود بعضا شاهد حضور زنان بدحجاب هستیم و این مسئله مخاطب را در یک دوراهی و پارادوکس قرار می‌دهد.

وی گفت: در خیلی از جلسات که مسائلی در خصوص حجاب طرح می‌شود به مصوبه تبدیل نمی‌شود، و یا اگر هم مصوبه‌ای باشد، بخشنامه و ابلاغ نمی‌شود و یا ابلاغ و اجرای آن گاهی یک سال طول می‌کشد و این امر در عصر حاضر که حملات دشمن ثانیه‌ای است اصلا قابل قبول نیست.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه تصریح کرد: امروز تاوان کم‌کاری مسئولان، ادارات و نهادها در مقوله حجاب را، جوانان پاک و مومن در کف میدان و خیابان می‌دهند و نمی‌شود مسئولی دم از شهدا و انقلاب بزند اما بی‌حجابی در اداره او موجب بزند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×