» اجتماعی » دنبال سرمایه‌گذار برای تکمیل زیرساخت‌های تخت سلیمان هستیم
اجتماعی - اخبار استان - ارومیه - پیشخوان

دنبال سرمایه‌گذار برای تکمیل زیرساخت‌های تخت سلیمان هستیم

اردیبهشت 21, 1402 70

به گزارش پایگاه خبری حرف رک، امروز سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سفر دوروزه به جنوب آذربایجان غربی از میراث جهانی تخت‌سلیمان تکاب بازدید کرد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، در حاشیه بازدید از میراث جهانی تخت‌سلیمان تکاب گفت: این مجموعه و همچنین دریاچه میراث جهانی تخت‌سلیمان تکاب در نوع خود بی‌نظیر است و دررابطه‌با آن داستان‌سراهایی بسیاری شده و از سوی دیگر عمق آن بیش از ۱۰۰ متر است و باوجوداینکه کاوش‌های بسیاری بر روی آن انجام شده، اما انتهای آن مشخص نیست.

وی گفت: همه ایرانیان باید تخت‌سلیمان تکاب را از نزدیک تماشا کنند؛ چون دسترسی عمومی و فضای طبیعی مناسبی دارد.

ضرغامی بیان کرد: برای تکمیل جاده تخت‌سلیمان اعتباراتی توسط وزارتخانه اختصاص می‌یابد؛ چون موقعیت جهانی فوق‌العاده و متنوعی داشته و می‌تواند گردشگر بسیاری را به خود جذب کند.

وی تأکید کرد: هم‌اکنون دنبال سرمایه‌گذار و تکمیل زیرساخت‌های آن در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هستیم.

ضرغامی تأکید کرد: ما به دنبال تقویت میراث ملموس برای ترویج میراث ناملموس هستیم. چون همه آنها ارزشمند هستند و باید نسل کنونی و آینده باهویت نیاکان خود آشنا شوند.

به گزارش حرف رک، از تخت‌سلیمان تکاب که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است، به‌عنوان زادگاه زرتشت یاد شده و پنج دوره تاریخی را به خود دیده است و قدمت سه هزار‌ساله دارد.

همچنین تخت‌سلیمان، بزرگ‌ترین مرکز آموزشی، مذهبی و نیایشگاه پیش از اسلام بوده و از آن به‌عنوان مهم‌ترین پایگاه دین زرتشت یاد می‌کنند.

میراث جهانی تخت‌سلیمان تکاب شامل بخش‌های همچون آتشکده آذرگشنسب، ایوان خسرو، معبد آناهیتا و آتشگاه‌های کوچک است.

انتهای پیام/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×