» اجتماعی » برخورد با اراذل و اوباش در آذربایجان‌ غربی با قاطعیت ادامه دارد
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان
رئیس‌کل دادگستری آذربایجان غربی:

برخورد با اراذل و اوباش در آذربایجان‌ غربی با قاطعیت ادامه دارد

خرداد 31, 1402 50

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه، برخورد با اراذل و اوباش با قاطعیت ادامه دارد گفت: باید بسترهای ارتکاب جرایم اراذل‌واوباش را از بین برد و هزینه ارتکاب جرم را برای آنها سنگین کرد.

به گزارش پایگاه خبری حرف رک؛ ناصر عتباتی در نشست خبری با اصحاب رسانه با تقدیر از فعالیت رسانه‌ها و خبرنگاران اظهار کرد: رسانه‌ها چشم و گوش مسئولان و مردم هستند و بنابراین، نقد منصفانه، مطالبه‌گری و پرسشگری باید از اولویت کار فعالان این حوزه باشد.

وی تصریح کرد: یکی از انتظارات مجموعه قضایی استان از رسانه‌ها و بخش‌های فرهنگی این است که در زمینه ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه تلاش و به دادگستری کمک کنند، زیرا حل‌وفصل اختلاف و رفع گرفتاری‌های مردم باعث اشاعه مودت، صلح و سازش در جامعه می‌شود.

عتباتی بر ضرورت امید آفرینی در جامعه تأکید کرد و افزود: همانطور که باید از فعالیت مجموعه‌های تلاشگر حمایت شود، نباید هم اجازه دهیم دشمنان بذر ناامیدی را در جامعه پخش کنند و ذهنیت منفی را ایجاد کنند.

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی بیان کرد: در انتخابات پیشرو هیچ یک از آحاد مردم و به‌خصوص رسانه‌ها، احزاب و فرهیختگان نباید تماشاچی باشند چراکه نیاز است برای ارتقا منافع ملی به‌صورت هدف‌مند وارد عمل شوند.

وی شعار قوه قضاییه را خدمت محوری عنوان کرد و گفت: خدمت محوری در هفته قوه قضاییه اولویت کارهاست و باید با تمام توان در خدمت مردم و مراجعان بود و مشکلات آن‌ها را رسیدگی کرد.

وی با اشاره به خدمات الکترونیکی افزود: امسال برای تسهیل در خدمات و کاهش مراجعات سال گذشته ۱۱ هزار و ۴۷۴ دادرسی الکترونیک برگزار و بیش از ۵٠٠ مورد پابند الکترونیکی هم صادر شده است.

عتباتی گفت: میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌ها به ٧١ روز کاهش‌یافته و امسال نیز به زیر ۶٠ روز پیش‌بینی‌شده و درصد نقض آرا از ٢٢ درصد به ١٩ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: با همراهی خیرین و اولیای دم و تلاش مجموعه دستگاه قضایی ۵۴ فقره قتل عمد منجر به صلح و سازش شده است.

رئیس‌کل دادگستری استان به فعالیت‌های مجرمانه اراذل‌واوباش هم اشاره کرد و گفت: اکنون مطالبه جدی مردم برخورد قاطع با اراذل‌واوباش و برقراری امنیت روانی برای مردم است

وی با بیان اینکه، برخورد با اراذل و اوباش با قاطعیت ادامه دارد، افزود: امنیت اقتصادی و اجتماعی در گرو امنیت روانی مردم است و چنانچه امنیت نباشد اقتصاد و معیشت مردم هم با مشکل مواجه می‌شود.

عتباتی گفت: افراد شروری که به اقدامات خودسرانه خود ادامه می‌دهند باید بدانند که برخورد دستگاه قضایی و پلیس با آنان برخوردی تند، خشن و قاطعانه است.

وی عنوان کرد: فرد بزهکار که در مقابل قانون تمرد می‌کند و با تجری در مقابل مأمورین نظم و امنیت شهروندان را برهم می‌زند و موجب رعب و وحشت مردم می‌شود به‌هیچ‌وجه در بین مردم و شهروندان جای ندارد و یقیناً با برخورد قاطع نیروهای انتظامی و قضایی قرار خواهد گرفت.

مقام ارشد قضایی استان افزود: ایجاد ناامنی توسط اراذل‌واوباش به‌هیچ‌وجه پذیرفته نیست و اراذل‌واوباش باید در چنگ مأمورین باشد و مستمراً در رصد مأمورین باشند و اجازه کوچک‌ترین شرارت و قدرت‌نمایی به آنها داده نشود و لازم است پلیس در سریع‌ترین زمان ممکن با این اشرار و اراذل برخورد کند.

عتباتی تأکید کرد: ارتقای امنیت اجتماعی اولویت دستگاه‌های قضایی است و در این راستا دستگاه قضایی از اقدامات قدرتمند پلیس در مبارزه با اراذل‌واوباش و ایجادکنندگان ناامنی حمایت می‌کند تا استانی بدون مظاهر ناامنی و شرارت داشته باشیم.

وی عنوان کرد: باید بسترهای ارتکاب جرایم اراذل‌واوباش را از بین برد و هزینه ارتکاب جرم را برای آنها سنگین کرد و قدرت ارتکاب جرم را از آنها سلب کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×